Izvor: juGmedia, 18.Okt.2018, 15:43 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Direktorka škole: Za sprečavanje vršnjačkog nasilja potrebna saradnja roditelja
Nakon pisanja juGmedie o tri incidenta koja su se dogodila u osnovnoj školi “Svetozar Marković” u toku minulih petnaest dana, oglasila se direktorka ove obrazovne ustanove Tamara Janković koja navodi da je “nasilničko ponašanje “apsoludno neprihvaćeno” i da školski Tim za bezbednost razmatra svaki pojedinačan slučaj.
U saopštenju za javnost, koje je objavljeno na zvaničnom sajtu škole, direktorka >> Pročitaj celu vest na sajtu juGmedia << kaže da je povodom nekoliko zabeleženih slučaja u poslednjoj nedelji u školi, u ponedeljak, 15.oktobra održana vanredna sednica Nastavničkog veća na kojoj je razmatrana disciplina učenika i mere koje će se preduzeti u narednom periodu.
“Ništa u školi nije prepušteno slučaju, obaveštene su sve institucije od roditelja do Policijske uprave. Nije bilo propusta u postupanju i učinjeno je sve što je zakonska obaveza škole. Međutim, briga o deci se ne može svesti na “zakonske okvire” i “niz postupaka u proceduri”, rad sa decom je mnogo više od toga. To su svakodnevni razgovori, svakodnevni kontakti sa roditeljima, jer je to jedini način da se deci pomogne da sve svoje dileme u odrastanju i sazrevanju prihvate i razumeju”, navodi se u saopštenju.
Direktorka naglašava da je za posao nastavnika od krucijalnog značaja saradnja sa roditeljima, koja, kako kaže, nažalost, ponekad izostaje.
“S tim u vezi zakazani su roditeljski sastanci na kojima će biti predočeno da odgovornost za ponašanje svoje dece imaju oni i da su nastavnici i roditelji na istoj strani kada je vaspitavanje u pitanju-partneri, a ne suprotstavljene strane”, dodaje ona.
Agresivno ponašanje je, kako se zaključuje u saopštenju, sve češći oblik ponašanja pa ne čudi da je u porastu i kod dece. Za nasilje u školama najčešće su optuženi nastavnici koji se, zapravo, jedini suštinski bave ovim problemom. Međutim, nasilje kao oblik komunikacije u školi predstavlja posledicu, uzroci su u većini slučaja van časova i velikih i malih odmora. Novi Zakon sistema obrazovanja i vaspitanja školama je ponudio nove mere kažnjavanja, ali one kao takve mogu biti svrsishodne samo ako su u porodici prihvaćene kao kazne. Ukoliko učeniku smanjena ocena iz vladanja ne predstavlja kaznu, ona neće imati vaspitnu ulogu.