Zašto se gine na sremskim putevima?

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 03.Maj.2019, 12:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zašto se gine na sremskim putevima?

Na području Srema tokom poslednje nedelje aprila dogodille su se tri saobraćajne nezgode u kojima je život izgubilo šest lica. Saobraćajna policija najavljuje rigoroznije kontrole vozača i danonoćne radarske kontrole brzine kretanja vozila.

U pomenutim nezgodama krajem aprila, na području rumske opštine poginula su tri putnika u vozilu, a na području staropazovačke opštine stradali su biciklista, vozač i suvozač u vozilu. Pored toga, dogodile su se još dve nezgode >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << u pećinačkoj opštini u kojima su dva vozača motocikla teško povređena, a na području inđijske opštine teško je povređen vozač putničkog automobila.

Sve ove nezgode dogodile su se u noćnim satima i većinu je izazvao vozač koji je bio pod uticajem alkohola.

Načelnik Odeljenja saobraćajne policije u Policijskoj upravi u Sremskoj Mitrovici Vladimir Roljić ističe da brojke o stradalima opominju iako je statistika relativno dobra, a da je čovek najčešće uzrok teških nezgoda.

"Iako smo zadovoljni statistikom koja kaže da je u prva četiri meseca za 13 odsto smanjen broj saobraćajnih nezgoda, da je broj poginulih smanjen sa 16 na 13, da je manji broj teško i lako povređenih lica, brojke o poslednjim nezgodama opominju i ukazuju da ne možemo biti zadovoljni ukupnom situacijom. Svakoga dana mogu da se dese nezgode sa ovakvim posledicama. Uz represivne aktivnosti pokušavamo i preko medija da dopremo do vozača i ukažemo im na opasnosti kako bi izbeli ovakve i slične nezgode", kaže Roljić.

Po njegovim rečima, analize su pokazale da je od faktora bezbednosti – čovek, vozilo, put i okruženje – čovek najveći problem, i da sve zavisi od vozača.

"Kada smo analizirali zašto je čovek kriv za nezgode, dolazimo do početnih stvari, a to su stavovi - ili ljudi imaju negativne stavove ili nemaju stavove o poštovanju propisa. Iz negativnih ponašanja dolazi do najtežih prekršaja, a iz njih najteže saobraćajne nezgode, navodi Roljić i pojašnjava da veliki broj ljudi ima pogrešno izgrađene stavove da je običaj i normalno popiti čašicu kad god je za to prilika, bilo lepa ili ružna, da je „in" biti mlad i nevezati pojas, da je bezbedno noću se provozati biciklom bez svetla, da se kroz naselje vozi 70 i 80, da pojas ne spašava nego odmaže....

Zbog takvih stavova čine se prekršaji da se vozi bez vezanog pojasa, vozi se pod uticajem alkohola, prekoračuje se brzina, prolazi kroz crveno svetlo... Onda dolazi do najtežih prekršaja. U njima nastaju manje ili veće materijalne štete koje su najbezazlenije posledice nezgoda, nastupaju lake ili teške povrede posle kojih ljudi završavaju u bolnici i leče se mesecima što košta i porodicu i državu, nastupaju invaliditeti, radne nesposobnosti, traume za čitav život, pa i smrt, porodične tragedije kako za porodicu žrtve, tako i za porodicu onoga ko je izazvao nezgodu", upozorava Roljić.

On navodi da je Saobraćajna policija za prva četiri meseca sancionisala blizu 15.000 saobraćajnih prekršaja, a samo u poslednjih sedam dana aprila napisano je 150 kazni alkoholisanim vozačima od kojih je zadržano njih 25 što je veliki broj.

"Moramo jednostavno da delujemo represivno i već su naložene određene mere koje se sprovode poslednjih dana. Više ne može da se dogodi da zaustavljeni vozač prođe bez alkotesta, bez obzira da li je reč o kojem dobu dana je reč, sedam ujutro ili sedam sati uveče. Pored toga, svakodnevno će se meriti brzina kretanja, pa i noću. U Policijskoj upravi postoji devet radarskih uređaja, svi su u funkciji i svi će biti na putevima. Do sada se brzina noću kontrolisali dva – tri puta nedeljno, a sada će se na sremski putevima brzina kretanja meriti svakodnevno, danju i noću", kaže Roljić.

Pored toga, procenat vezivanja sigurnosih pojaseva na području Srema je preko 90 odsto i to je dobar rezultat, ali je zato procenat vezivanja putnika na zadnjem sedištu oko 15 odsto i to je loš procenat, tako da će i to biti snaiconisano. Na primer, u poslednjoj teškoj nezgodi u rumskoj opštini poginula su tri putnika sa zadnjeg sedišta vozila i niko od njih nije bio vezan pojasem.

"Pored toga, imamo dve ranjive kategorije učesnika u saobraćaju u Sremu i to su pešaci i biciklisti. Mi smo policijska uprava sa najvećem stadanjem biciklita u saobraćaju. Lane je poginulo sedam biciklista i to je najveći broj u Srbiji na području jedne policijske uprave. Neshvatljivo je da neko noću vozi bicikl bez svetla i pojaćano ćemo sankcionisati ove prekršaje", najavljuje načelnik i dodaje da je na sremskim putevima prošle godine stradalo 12 pešaka, od kojih je 11 poginulo noću. To su uglavnom bila starija lica koja su se krtala van naselja ili na obodu grada, a nisu koristili svetlodbojni prsluk.

Pored toga, sve više nezgoda je i posledica korišćenja mobilnog telefona u vožnji.

"Neshvatljivo je da neko rizikuje život zbog jedne poruke. Čak je bilo slučajeva da za vreme vožnje čitaju vesti na sajtovima!", navodi Roljić neke od drastičnih primera kršenja zakona.

Pored policijske represije, radiće se i na prevencija, kako kroz policijske medijske kampanje, tako i kroz lokalne savete za bezbednost saobraćaja na koje policija apeluje da što pre sprovedu kampanje planirane za ovu godinu i da ih usmere na ranjive kategorije učesnika u saobraćaju - pešake, bicikliste i vozače traktora.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.