Izvor: Politika, 25.Nov.2014, 16:02 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Svaki četvrta žrtva u saobraćaju mlađa od 29 godina
Srbija se nalazi u grupi najnebezbednijih zemalja u saobraćaju. – Mladi na putevima najčešće ginu petkom, subotom i nedeljom
Mladi čine skoro četvrtinu od ukupnog broja žrtava saobraćajnih nezgoda u Srbiji. Prema podacima MUP-a Srbije, u poslednjih deset godina na putevima je poginulo više od 1.500 mladih, a samo u poslednje dve godine 292 mlade osobe su izgubile život u saobraćajnim nesrećama. Mladi na putevima najčešće ginu petkom, subotom i nedeljom. Uzroci ovih >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << saobraćajnih nezgoda su prevelika brzina, vožnja u alkoholisanom stanju, nepoštovanje prvenstva prolaza, nepropisno i nebezbedno preticanje
Mladi vozači, pokazuju podaci Agencije za bezbednost saobraćaja, čine 15 odsto ukupno poginulih vozača u saobraćaju.
Osim u Srbiji, stradanje mladih u saobraćaju je aktuelni problem u Evropi i svugde u svetu, navode u Agenciji za bezbednost saobraćaja. Prema zvaničnoj statistici, u Srbiji, kao i u drugim zemljama u Evropi, česti izazivači saobraćajnih nezgoda su vozači do dve godine iskustva. Oni uzrokuju višestruko veći broj saobraćajnih nezgoda u odnosu na iskusne vozače.
Generalno gledano, kada se naša država posmatra na međunarodnom – evropskom nivou, Srbija se nalazi u grupi najnebezbednijih zemalja u saobraćaju. Jedino je od okolnih država Rumunija niže na lestvici od nas.
I proteklog vikenda troje mladih uzrasta od 16 do 20 godina poginulo je u saobraćajnoj nesreći. U ranim jutarnjim časovima, dok su išli ka restoranu „Carska ohota”, u želji da nastave svoj provod, poginuli su Nemanja A. (18), Anastasija S. (16) i Miloš J. (20). Oni su se udavili u Dunavu na Adi Huji u Beogradu, kada je „be-em-ve”, koji je vozio Dušan J. (19), sleteo sa puta pravo u reku. Vozač i još dvoje saputnika, Milica J. (18) i Luka V. (20), uspeli su da isplivaju na površinu.
Nesreća se dogodila oko 3.40 časova. Vozač je usled brzine izgubio kontrolu nad vozilom i sleteo u hladni Dunav. Na licu mesta policija je uradila alko-test vozača, što je inače uobičajena i obavezna procedura u nesrećama sa smrtnom posledicom i materijalnom štetom. U trenutku kada mu je urađen alko-test vozač je imao 0,85 promila alkohola u krvi. Dosadašnja istraga je, kako saznajemo u MUP-u, pokazala da on nije bio pod dejstvom narkotika. Pored toga što je vozio u alkoholisanom stanju, mladić, kako saznajemo, nema vozačku dozvolu.
Preživeli su kolima Hitne pomoći brzo prevezeni u Urgentni centar. Ronioci su na mestu nesreće odmah krenuli u potragu za telima nastradalih, koja je trajala nekoliko časova. Oko devet ujutru izvučena su tela Nemanje A. i Anastasije S. Najveći problem je bilo izvlačenje vozila iz reke, koja je na tom mestu duboka pet metara. U njemu se, u gepeku vozila, nalazio nastradali Miloš J.
Telo mladića izvučeno je oko 11 časova u subotu ujutru. Zbog toga je njegova porodica tek u to vreme saznala za nesreću u kojoj je poginuo ovaj mladić. U MUP-u kažu da se roditelji i porodica žrtava saobraćajnih nesreća obaveštavaju tek po utvrđivanju identiteta žrtve. Porodice ostalih poginulih obaveštavane su odmah po utvrđivanju identiteta stradalih.
Vozaču „be-em-vea” je Viši sud u Beogradu odredio pritvor do 30 dana, zbog, kako je objašnjeno, opasnosti da bi na slobodi mogao da ometa postupak uticanjem na svedoke i da ponovi krivično delo. Pritvor mu je određen i zbog visine propisane kazne za krivično delo koje mu se stavlja na teret, a koje je više od 10 godina zatvora, „a težina i posledice krivičnog dela su dovele do uznemirenja javnosti”. Za saobraćajnu nesreću sa smrtnom posledicom vozač, prema zakonu, može da se kazni zatvorom od dve do 12 godina.
U pojedini medijima objavljeno je i da je policija te kobne noći u nekoliko navrata pokušala tokom redovne kontrole da zaustavi vozilo u kojem su poginuli mladi, ali da im nije pošlo za rukom. Našem listu juče je u MUP-u rečeno da oni tu informaciju nemaju.
D. Vukosavljević
objavljeno: 25.11.2014.