Šarančić i afera „1000 vagona”

Izvor: Politika, 14.Maj.2010, 23:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šarančić i afera „1000 vagona”

Bivši direktor „Železnica Srbije” tvrdi da je ta afera za koju ga tereti sindikat „Želvoza”, u stvari jedan od boljih aranžmana koje je sklopio za dobrobit srpske železnice

Smederevo – Milanko Šarančić, nekadašnji prvi čovek „Železnica Srbije”, mogao bi uskoro da se nađe na optuženičkoj klupi s obzirom na to da je nakon višegodišnjih provera, krivična prijava protiv njega dospela na adresu Tužilaštva za organizovani kriminal. >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika <<

Šarančić međutim, za „Politiku” tvrdi da nije upoznat sa elementima krivične prijave i smatra da su eventualne malverzacije na srpskoj železnici mogle postojati neposredno pred njegov dolazak na mesto direktora ŽS.

– Za sve što sam uradio kao direktor, tvrdim da nema nikakve zloupotrebe niti elemenata krivičnog dela. Nisam počinio ništa protivzakonito, a to što je ta krivična prijava pet godina u postupku, proveravana mnogo puta, dovoljno govori o njenoj težini.

Prijavu protiv Šarančića i Dragomira Čohadžića, bivšeg predsednika UO smederevskog „Želvoza” Republičkom javnom tužilaštvu podneo je Sindikalno-radnički pokret „Želvoza”. U njoj je navedeno da su Šarančić i Čohadžić tokom 2005. i 2006. godine na osnovu nezakonito sklopljenih ugovora i aneksa ugovora za rekonstrukciju i popravku 1.000 vagona sa računa JP „Železnice Srbije” na račun FŽV „Želvoz” Smederevo preneli oko 1,3 milijarde dinara.

Ovaj predmet uz obimnu dokumentaciju Više tužilaštvo u Smederevu prosledilo je kolegama u Tužilaštvu za organizovani kriminal jer suma za koju se Šarančić tereti prelazi dve stotine miliona dinara i samim tim prevazilazi nadležnost smederevskog tužilaštva.

Da li će klupko navodnih malverzacija u aferi „1000 vagona” konačno početi da se odmotava, zavisi od dokaza koje je ovdašnja policija dostavila tužilaštvu. Šta se krije u „obimnoj dokumentaciji” koja je prosleđena Tužilaštvu za organizovani kriminal, nisu želeli da preciziraju ni u tom, ni u Višem tužilaštvu u Smederevu.

Bivši sindikalac „Želvoza” Slavko Nikolić, koji je zbog pokušaja „raskrinkavanja” malverzacija na srpskoj železnici ostao bez posla, u najnovijoj krivičnoj prijavi protiv Šarančića, na kojoj se našlo i ime bivšeg ministra za infrastrukturu Velimira Ilića, navodi da je za remont 1.000 vagona na račun „Želvoza” prebačeno čak oko dve milijarde dinara, te da su izvršene popravke na samo 434 vagona što iznosi ukupno 511 miliona dinara. Prema ovim navodima, nije poznato na ime kojih usluga su ŽS uplatile smederevskom remonteru dodatne 1,4 milijarde dinara.

Milanko Šarančić za „ Politiku” tvrdi da je projekat remonta vagona odličan posao za srpsku železnicu koji je u kompenzaciji sa „Želvozom” koštao oko 510 miliona dinara, te da su cifre i razlike koje se pominju u prijavi izmišljene.

– „Želvozu” smo po komercijalnim cenama dali 1.735 starih vagona za otpad da bi zauzvrat dobili 435 remontovanih vagona koji će dugi niz godina biti u upotrebi. Taj projekat je regularan i „Železnicama Srbije” doneo je samo dobro – kaže Šarančić.

----------------------------------------------

Malverzacije s godišnjim odmorima

Bivši predsednik UO „Želvoza” Dragomir Čohadžić koji se takođe tereti za malverzacije u aferi „1.000 vagona”, nalazi se u pritvoru u Smederevu od 11. septembra prošle godine, zajedno sa Šarančićevim rođenim bratom Obradom Šarančićem.

Reč je o predmetu za zloupotrebe položaja pri malverzacijama sa godišnjim odmorima radnika „Želvoza” kojim su „Železnice Srbije” oštećene za 68 miliona dinara.

O. Milošević

[objavljeno: 15/05/2010]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.