Saobraćajne nesreće u 2008.

Izvor: B92, 06.Jan.2009, 02:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Saobraćajne nesreće u 2008.

Beograd -- U prošloj godini na putevima u Srbiji u saobraćajnim nesrećama poginulo je više od 800 ljudi, dok ih je teže i lakše povređeno više od 20.000.

Skoro svakodnevno na putevima u Srbiji stradali su vozači, pešaci, biciklisti i ostali učesnici u saobraćaju. U saobraćajnoj policiji, i pored ovih zastrašujućih podataka, kažu da je u odnosu na 2007, broj sudara u 2008. smanjen za tri odsto.

Krajem 2008. - gasne afere, usvajanje budžeta i rasprave oko >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << plata u javnim preduzećima - poslanicima u Skupštini Srbije, po svemu sudeći, bili su bitniji od usvajanja novog zakona o bezbednosti u saobraćaju, koji bi, kako tvrde saobraćajni stručnjaci, omogućio da bude dva puta manje poginulih.

Januar je ostao upamćen po tome što su teške saobraćajne nesreće imali glumac Milenko Zablaćanski i tadašnji ministar policije Dragan Jočić.

Vozeći "opel vektru", Zablaćanski se 5. januara na magistralnom putu kod Čajetine sudario sa "mercedesom". Vozač sa kojim se Zablaćanski sudario policiji je tada rekao da je nekoliko sekundi pre nesreće pokušao da pretekne vozilo ispred sebe. Dok se kretao srednjom trakom, iz suprotnog smera izdvojilo se vozilo koje je počelo da pretiče kolonu krećući se prema njemu. Pošto nije mogao da se vrati udesno, skrenuo je u levu traku, koja mu se učinila slobodnom, i udario u vozilo Zablaćanskog. Zablaćanski je 17 dana kasnije, i pored velike borbe, u 53. godini života, preminuo na Vojnomedicinskoj akademiji.

Tri dana kasnije, tešku nesreću doživeli su i tadašnji ministar policije Dragan Jočić i njegov vozač Mirko Damjanović. Jočiću je u sudaru teško povređena kičma i lekari su mu se skoro tri dana borili za život. Nesreća se dogodila tako što je džip u kom je bio Jočić udario u psa na autoputu Beograd-Niš, nakon čega je automobil udario u ogradu i prevrno se. Pas je nađen na mestu udesa. Krajem oktobra, utvrđeno je da je Jočić pre udesa spavao u kolima. Bivši ministar još se oporavlja od povreda zadobijenih u tom udesu.

Jedna od najtežih saobraćajnih nesreća u 2008. godini desila se u Vrbasu 5. aprila. U sudaru automobila i autobusa, na mestu udesa poginulo je četvoro mladih ljudi, a još jedna je preminula na putu do bolnice. Težak sudar desio su u centru Vrbasa, kada je automobil u kojem su bili svih petoro nastradalih prešao u levu traku, zakačio parkirani automobil, a zatim se sudario sa autobusom prevoznika "Vrbas". Tu informaciju tada je za B92 potvrdio sudija Sreća Vučenov. Dva dana kasnije, u Vrbasu je bio Dan žalosti.

Više od deset ljudi, od kojih i troje maloletne dece, nastradalo je u 2008. na pružnim prelazima. Kod mesta Rabrovac, na delu pruge između Mladenovca i Smederevske Palanke, dvoje maloletne dece poginulo je u sudaru automobila i voza. MUP je saopštio da je do nesreće došlo zato što vozač automobila nije poštovao pravo prvenstva prolaza. U prilogu B92, koji je emitovan devetog juna, odmah nakon nesreće, meštani tog naselja rekli su da taj prelaz nikada nije bio propisno obeležen.

Dva meseca kasnije, na međunarodnoj pruzi Zagreb-Beograd nastradao je 15-godišnji dečak. Prema rečima očevidaca, dečak i njegova sestra igrali su se na otvorenoj pruzi, kada je njom prema Beogradu naišao međunarodni voz iz Zagreba. Devojčica je pobegla, a dečak nije uspeo da se skloni sa šina. Smrt dece sredinom godine uzburkala je javnost. B92 je otkrio da je, od 2.300 pružnih prelaza, u Srbiji obeleženo samo 20 odsto. U Železnicama Srbije tvrdili su da su odgovorni samo za jedan odsto nesreća. Neobeležene pružne prelaze opravdavali su nedostatkom novca za njihovu izgradnju.

Poznati vaterpolista Danilo Ikodinović, nesreću na motoru "jamaha" doživeo je 27. juna na putu Zrenjanin-Novi Sad. Više od deset dana njegovo zdravstveno stanje bilo je kritično i lekari su se borili za njegov život. Ikodinović je teške povrede desne ruke zadobio kada je obilazio traktor koji je vukao cisternu. U trenutku obilaska, na njega je naleteo automobil "jugo", koji je u isto vreme krenuo u obilaženje i nije video Ikodinovića na motoru. 17. novembra, nakon završene istrage i veštačenja, utvrđeno je da je Ikodinović upravljao "jamahom" sa preko dva promila alkohola u krvi, a kretao se brzinom od oko 170 km/h.

10. jula, na mostu preko Velike Morave, u teškoj nesreći poginuli su nekadašnji članovi požarevačkog Otpora. U sudaru tri putnička i dva teretna vozila nastradali su novinar Mile Veljković, član požarevačkog Otpora Radojko Luković i muzički urednik televizije IN Aleksandar Mitrović. Nesreću je izazvao vozač kamiona, koji je udario u kolonu automobila i sa kolima u kojima su bili "otporaši" sleteo u reku. Vozač šlepera spasao se tako što je iskočio iz vozila. On je nakon sudara zadržan u pritvoru i protiv njega je podignuta krivična prijava. Suđenje za taj slučaj još nije počelo. Dva dana posle nesreće, u Požarevcu je proglašen Dan žalosti.

Dve osobe, od kojih je jedna maloletna, nisu uspele da se izvuku iz Lastinog autobusa koji se 16. jula zapalio na autoputu Beograd-Zagreb kod Velike Gradiške. Penzionisana lekarka, koja je pokušala da spase devojčicu u plamenu, posle mesec dana podlegla je teškim povredama u zagrebačkoj bolnici. Putnici koji su posle nesreće došli u Beograd rekli su da ni sami ne znaju kako su se živi izvukli iz autobusa.

Nesreća je izazvana pucanjem gume, koja se odmah zapalila. Vatra koja je buknula u zadnjem delu autobusa brzo je zahvatila ceo autobus. Vozača "Laste", hrvatsko tužilaštvo sumnjiči da je izazvao nesreću kod Nove Gradiške. Posle plaćanja kaucije od 6.500 evra, pušten je kući. Suđenje još traje.

Najteža saobraćajna nesreća dogodila se na autoputu Beograd-Novi Sad, kada se 11. jula prevrnuo autobus iz Poljske. U toj nesreći nastradalo je šest Poljaka, među kojima i dvoje dece. Na mestu gde se autobus prevrnuo odmah su stradala četiri putnika, dok su na putu za Urgentni centar u Novom Sadu preminule još dve osobe. Bolnicu u Novom Sadu tada su obišli mnogi, među njima i predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Pajtić

Nesreća se desila kada je vozač poljskog autobusa izgubio kontrolu nad vozilom i nakon 500 metara sleteo u jarak. Od silovitog udarca u desnu stranu duplog autobusa poginuli su putnici koji su sedeli na spratu.

Načelnik saobraćajne policije MUP-a Srbije kaže za B92 da su i ove godine jedni od glavnih uzroka saobraćajnih nesreća bili nekontrolisana vožnja i prekoračenje brzine. Jovanović najavljuje u 2009. niz akcija saobraćajne policije kako bi se broj nesreća na putevima u Srbiji smanjio.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.