Izvor: Politika, 11.Jul.2009, 23:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pilot se nije katapultirao

Istraga povodom tragedije pilota V i PVO vojske Srbije, pukovnika Radeta Ranđelovića na avionu „mig-29” treba da počne ovih dana. Naime, čeka se specijalna komisija iz Rusije koja će analizirati tzv. demonstrator leta, poseban uređaj na avionu koji precizno meri i beleži sve parametre leta. Kako je posle remonta aviona tipa „mig-29” postojeći takav uređaj modernizovan, to je ugovorom bilo određeno da ga u slučaju potrebe analiziraju ruski stručnjaci jer samo oni >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << imaju adekvatnu tehniku za „dešifrovanje” podataka s modernizovanog uređaja.

No, kako nezvanično saznajemo, pukovnik Ranđelović nije ni pokušao da se katapultira, do poslednjeg trenutka borio se da sačuva avion. U momentu udara u zemlju letelica se prelomila na dva dela i pilot je zajedno sa sedištem jednostavno izbačen iz kabine aparata. Ručice za aktiviranje katapultirajućeg sedišta nisu bile ni povučene, pa pirorakete koje sedište zajedno s pilotom izbacuju iz kabine nisu ni aktivirane. Tako su sve rasprave oko katapultirajućeg sedišta tipa K-36 na avionu „mig-29”, da li je sedište „odradilo” ili nije, zapravo, bile preuranjene.

Dakle, pukovnik Rade Ranđelović je mogao da se spase da je hteo da se katapultira bez obzira na vrlo malu visinu na kojoj se u kritičnom trenutku leta zadesio. On je, ipak, nastojao da povrati kontrolu nad letelicom, da sačuva avion i kao vrednost i kao opasnost za ljude na tlu.

Nažalost, nije u tome uspeo.

Miroslav Lazanski

[objavljeno: 12/07/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.