Pilot nije imao dozvolu za letenje

Izvor: B92, 06.Avg.2012, 08:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pilot nije imao dozvolu za letenje

Obenovac -- Komisija Direktorata civilnog vazduhoplovstva utvrdila je da pilot koji je poginuo kod Obrenovca nije imao dozvolu za letenje i da avion nije bio registrovan.

Nestručno upravljanje i neispravna letelica mogli bi biti uzroci pada sportskog aviona u kome su kod Obrenovca poginule dve osobe, rečeno je Radiju B92 u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo.

Prema dosadašnjoj istrazi nadležne komisije letelica nije bila plovidbena niti upisana u registar Direktorata, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << a pilot Miroslav Veselinović nije posedovao dozvolu za letenje.

Nepoštovanje propisa, po svemu sudeći, koštalo je života Miroslava Veselinovića i Đorđa Vujića koji su poginuli sinoć kod Obrenovca u padu sportskog aviona marke Tukan. Prema rečima Katarine Milosavljević – Andrić iz Direktorata za civilno vazduhoplovstvo inspektori su, između ostalog, utvrdili da je avion poleteo sa privatnog terena koji nije imao dozvolu za poletanje i sletanje – odnosno neregistrovanog letelišta.

"Pilot nije imao dozvolu za letenje, avion nije bio plovidben i nije bio upisan u registar Direktorata civilnog vazduhoplovstva. U ovom trenutku se pretpostavlja da uzrok nesreće može biti nestručno rukovanje avionom. S obzirom na to da avion nije servisiralo stručno osobljem možemo zasnovati i sumnju i da letelica nije bila spremna za letenje," rekla je Katarina Milosavljević - Andrić.

Takav razvoj događaja neočekivan je za pilota i vlasnika nekoliko ultralakih letelica Boška Todorovića. On poginulog Veselinovića označava kao iskusnog pilota dugo prisutnog u vazduhoplovstvu. Ipak, kako objašnjava prema propisima, održavanje tako male letelice je na savesti vlasnika.

"Ko seda u takvu letelicu da se provoza – to čini na sopstvenu odgovornost i takva je praksa u celom svetu. To su letelice koje ne podležu nekom velikom ispitivanju tokom proizvodnje. Najmanje su zahtevne i u pogledu obuke pilota, njihovog zdravstvenog kriterijuma. To su letelice za uživanje ljudi i za njihov hobi," kaže za Radio B92 Boško Todorović.

U poslednje dve godine u Srbiji se dogodilo dvadesetak udesa civilnih aviona u kojima je bilo poginulih i povređenih. Analize Direktorata civilnog vazduhoplovstva pokazuju da je za to najodgovorniji ljudski faktor i nepoštovanje procedura.

Podsetimo, pilot amater Miroslav Veselinović (60) i Đorđe Vujić (30) poginuli su kada se mala letelica u kojoj su se nalazili srušila i udarila u krošnju drveta sinoć oko 20.40 časova.

Prema rečima dežurnog lekara Hitne službe Obrenovac Žarka Stanojevića, ekipa je stigla na mesto rušenja posle 21 sat i samo mogla da konstatuje smrt dvojice muškaraca.

Načelnik Uprave vatrogasno-spasilačke jedinice u Sektoru za vanredne situacije MUP-a Srbije Goran Nikolić rekao je Tanjugu da je vatrogasno-spasilačka ekipa, koja je prva stigla na mesto pada aviona, pronašla tela dve osobe koja nisu imale puls.

Nikolić je rekao da na mestu pada aviona po dolasku vatrogasno-spasilačke ekipe nije bilo vatre, a nadležni su ubrzo obavili uviđaj.

Upravu je o rušenju aviona obavestio jedan biciklista koji je slučajno prolazio pored mesta pada.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.