Izvor: B92, 23.Nov.2004, 13:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
M.R. Vukosavljevićeva u pritvoru
Beograd -- UBPOK je priveo je 11 lica, među kojima je i bivši ministar za telekomunikacije Marija Rašeta Vukosavljević.
U saopštenju MUP-a Srbije navodi se i da su ta lica zbog sumnje da su izvršila zloupotrebu službenog položaja uz krivičnu prijavu privedena dežurnom istražnom sudiji Okružnog suda u Beogradu. Kako saznaje B92, bivša ministarka Marija Rašeta Vukosavljević i još sedam osoba nalazi se trenutno u pritvoru.
MUP tvrdi i da su ta lica od marta >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << 2003. do aprila 2004. godine, prilikom rekonstrukcije VIP salona i projektovanja Terminala 2 Aerodroma "Beograd" oštetili aerododrom Beograd u, do sada, utvrđenom iznosu od oko 220 miliona dinara. "Oni su tom prilikom za sebe i svoja preduzeća pribavili protivpravnu imovinsku korist u iznosu od oko 60 miliona dinara", stoji u saopštenju policije.
Osim Marije Rašete Vukosavljević, na spisku se nalaze i Branislav Vitasović bivši generalni direktor Aerodroma "Beograd", Branislav Stojaković, vlasnik i direktor preduzeća "Eurosalon" iz Beograda, Dejan Mišović, direktor preduzeća "Kolubara invest-gradnja" iz Beograda.
Bivša ministarka Marija Rašeta Vukosavljević i još 10 osoba, saslušane su noćas kod dežurnog istražnog sudije Okružnog suda u Beogradu. O saslušavanju, branioca bivše ministarke, Dragan Subašić kaže: "Što se tiče onoga što se njoj stavlja na teret, njena izjava je vrlo jasna da se ovde radi očigledno o jednoj političkoj ujdurmi. Ona je bila očigledna još juče kada je, pre nego što je ona uopšte saslušana, dala izjavu u policiji, i u toku njenog saslušanja doneto rešenje kojim se ona zadržava, što je na nivou skandala. Njen iskaz je da ovo ne može da se objasni, jer ona s ovim nema nikakve, ni posredne ni neposredne, veze."
Čitavu akciju pokrenulo je sadašnje rukovodstvo aerodroma, što potvrđuje i generalni direktor aerodroma Beograd Nebojša Nedeljković: "Prilikom mog stupanja na dužnost u maju mesecu, uočio sam, pregledajući dokumentaciju o investicijama koje su u toku, da su investicije za VIP salon isuviše velike. Sproveo sam internu istragu i posle dolaska do određenih saznanja uputio sam dopis MUP-u, UBPOK-u, da ispita te navode".
Nedeljković, ujedno, navodi i detalje koji se bili najsumnjiviji: "Po meni je to bilo naduvano, naduvane su bile troškovi za slike u VIP salonu, od nabavne cene od 700.000 dinara. Praktično je cena bila povišena za tri miliona dinara, aerodrom me platio 3,7 miliona".
Neki mediji su javili da se u toj grupi između ostalih nalazi bivši generalni direktor JAT-a Predrag Vujović, koji, međutim, u izjavi za B92 demantuje da je pozvan na informativni razgovor i tvrdi da on nije imao nikakve veze sa rekonstrukcijom, jer to ne spada u nadležnost direktora JAT-a: "Aerodrom Beograd jeste nezavisno preduzeće i ima svoje rukovodioce i verovatno oni razgovaraju sa njima. Jat bez obzira ko je na njegovom čelu, nema nikakve veze sa rekontrukcijom aerodroma, osim što trpimo zakašnjenja".
Iako je u to vreme bio na mestu predsednika Upravnog odbora aerdoroma, Vlatko Sekulović je kratko za B92 kazao da ne zna ništa o tome.
Bivši član Saveta za borbu protiv korupcije Ivan M. Lalić u izjavi za B92 objašnjava da se Savet veoma ozbiljno bavio tenderom za rekonstrukciju aerodroma Beograd, kao i da je sve dokaze prosleđivao Vladi Srbije i MUP-u: "Ono što je bila primarna cifra, na kojoj je dobijen tender, jeste 18 miliona evra, kasnije je ona probijena aneksima, i narasla je na neverovatnih 47 miliona evra. To je ogromna bruka, pred javnošću, to je šteta za naš budžet i bruka pred Evropskom investicionom bankom koja je učestvovala u ovom projektu".
Rekonstrukcija Aerodroma "Beograd" obavljena je u okviru projekta "Kapija Srbije". Rekonstrukciju međunarodnog terminala, vrednu 18 miliona evra, prethodno rukovodstvo aerodroma je dalo konzorcijumu firmi Montanja, Sintezis i Kolubare invest gradnja. Radovi su nakratko prekidani krajem januara nakon odluke Komisije za zaštitu ponuđača da na zahtev austrijske firme Starbag poništi deo tendera, ali su kasnije nastavljeni.