Izvor: Politika, 30.Maj.2008, 23:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ginu „komarci” na ulicama
U toku prošle godine vozači dvotočkaša učestvovali su u 3.647 saobraćajnih nezgoda, u kojima je 108 osoba poginulo
U saobraćajnim nesrećama na srpskim putevima, i pored brojnih apela nadležnih, veoma je izraženo učešće bicikala sa motorom i motocikala, pokazala je analiza bezbednosti saobraćaja MUP-a Srbije. Posledice ovih saobraćajnih udesa su često kobne, kako po same vozače tako i po osobe koje se prevoze sa njima.
Samo u toku dana u glavnom gradu, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << prekjuče, povređeno je čak pet motorista, na svojim „zujalicama” ili „komarcima” kako ih zovu.
Teretnjak šabačke registracije kojim je upravljao Nebojša O. udario je, nedaleko od kule Nebojša u Beogradu, motoristu Miloša P. (58) koji se kretao ka gradu. Od siline udara vozač motora izbačen je sa svog dvotočkaša i sa teškim povredama kolima Hitne pomoći prevezen u Urgentni centar. Na uglu Njegoševe i Ulice Alekse Nenadovića u saobraćajnoj nesreći teško je povređen Dušan V. (21) u trenutku kada je na njega dok je upravljao skuterom svojim vozilom „naleteo” D. K. (27).
Usled neoprezne vožnje sa skutera je u Paunovoj ulici na Banjici pao motociklista koji se lakše povredio. Skoro identična nezgoda dogodila se i sedamnaestogodišnjaku ispred restorana „Mekdonalds” na Ceraku. U udesu automobila i motora u Bulevaru kralja Aleksandra lakše je povređen šesnaestogodišnji S. K.
Prema podacima saobraćajne policije, u toku prošle godine vozači dvotočkaša učestvovali su u 3.647 saobraćajnih nezgoda, u kojima je 108 osoba poginulo, dok je 3.154 povređeno. Od ukupnog broja saobraćajnih nesreća, više od 50 odsto izazvali su upravo vozači ovih vozila, nepoštujući propise o bezbednosti saobraćaja. U njima su poginule 54 osobe, a 1.808 povređeno.
Zbog nepoštovanja saobraćajnih propisa od strane drugih učesnika u saobraćaju, u prošloj godini poginula su 54 vozača motocikla i bicikla sa motorom, dok je 1.346 povređeno.
– Najčešći uzroci saobraćajnih nesreća u kojima učestvuju vozači bicikala sa motorom su nepropisno kretanje po kolovozu, uključivanje i isključivanje iz saobraćaja, nekorišćenje biciklističke staze ili trake, nepoštovanje saobraćajne signalizacije posebno u raskrsnicama, upravljanje neosvetljenim biciklom sa motorom noćui u uslovima smanjene vidljivosti i vožnja pod dejstvom alkohola – navode u policiji.
U policiji napominju da motociklisti, posebno oni mlađi u želji da se dokažu pred svojim vršnjacima, najčešće stradaju usled prekoračenja dozvoljene brzine, nepoštovanja saobraćajne signalizacije posebno u raskrsnicama, nepropisnog menjanja saobraćajnih traka i vožnje u alkoholisanom stanju.
Često su za tragične posledice udesa u kojima stradaju motoristi odgovorni drugi učesnici u saobraćaju, što pokazuje da saobraćajna kultura ovdašnjih vozača nije na zavidnom nivou. Oni najčešće, kako navode u policiji, nemaju strpljenja da ustupe pravo prvenstva prolaza dvotočkašima, ali često i nepropisno pretiču i skreću.
– Posledice nastale u ovim saobraćajnim nezgodama znatno su teže, zbog nekorišćenja zaštitne kacige od vozača i drugih osoba koja se prevoze biciklom sa motorom i motociklom – naglašavaju u policiji.
D. Vukosavljević
[objavljeno: 31/05/2008.]