Izvor: CrnaHronika.rs, 28.Feb.2011, 02:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Devojčice nisu čule voz

Dan nakon pogibije dveju sestara bliznakinja, petnaestogodišnjih Ivone i Isidore Soldo, u Vrbasu vlada pravi šok zbog tragedije koja je porodicu Darka (39) i Tanje Soldo (37) zavila u crno.Njihove ćerke, inače učenice prvog razreda Srednje veterinarske škole u Bačkoj Topoli, u petak uveče su sa svojom sestrom od strica, trinaestogodišnjom Martinom, otišle u šetnju, povevši svoje pse ljubimce.Tragičan splet okolnosti doveo je do toga da se bliznakinje više ne vrate svojim roditeljima, dok je Martina u poslednjem trenutku uspela da se spase ispred voza koji je udario njene sestre.
Kako je Martina ispričala svojim roditeljima i roditeljima nastradalih devojčica, nijedan od njih tri nije čula ni primetila da se voz približava.
„Išle smo po pruzi i nismo primetile da se voz približava, sve dok Isidora nije videla da ide voz i viknula nam: Bežimo, ide voz! Samo sam videla svetlo i nekako se skotrljala niz nasip i nisam videla šta je bilo sa njima. Voz je posle stao, izašli su neki ljudi i rekli mi da je Ivona poginula, a malo posle su našli i Isidoru“, ispričala je sva u suzama Martina, koja je nakon nesreće otrčala kući i obavestila svoje roditelje i strica i strinu o tome šta se desilo na pruzi.
Takav šok majka nastradalih devojčica nije mogla da izdrži i ona je od petka uveče pod stalnim nadzorom lekara. Ni otac Darko ne može da se pomiri sa takvom sudbinom, koja mu je odredila da u trenutku ostane bez svoje dece.
„Svi smo im govorili da ne idu na prugu, da je opasno i da se moraju paziti, ali znate kakva su deca... Šta sada mogu...“, sve je što je Darko mogao da izusti.
Odmah nakon nesreće i narednih nekoliko sati dok je trajao uviđaj koji je izvršila Mirjana Vignjević, istražni sudija iz Vrbasa, u blizini mesta nesreće okupio se veliki broj građana koji su sa nevericom posmatrali šta se događa.
Prema rečima Dejana Solda (36), strica nastradalih devojčica, voz se obično na delu pruge oglasi glasnom sirenom jer ulazi u naselje.
„Svi koji stanuju ovde u blizini znaju za to, jer se sirene svakodnevno čuju. Martina nam kaže da ništa nisu čule već da su samo videli svetla kada im je Isidora viknula da ide voz, ali, na žalost, to je bilo prekasno“, priča Dejan.
To su potvrdili i ljudi koji žive u neposrednoj blizini mesta gde se dogodila nesreća.
„Uvek kada ovuda prolaze vozovi uključuju sirenu, jer nekada su se sa tog nasipa na kojem je pruga deca spuštala sankama kada ima snega, a i nekim ljudima koji žive u blizini je uz prugu brže da stignu do kuća. Kako je ovakva tragedija mogla da se desi zaista mi nije jasno“, kaže jedan stanovnika ovog dela grada.
Tragedija koja se desila u petak uveče podsetila je Vrbašane i da su pre godinu dana na istoj pruzi samo par stotina metara dalje život izgubila trojica ovdašnjih mladića na koje je naleteo voz u momentu kada su automobilom pokušali da pređu pružni prelaz kod „Vitala“. Takođe, pre četiri godine na ovoj pruzi je poginula još jedna devojčica, i to gotovo na istom mestu gde su pre dva dana nastradale bliznakinje.
Iako je uviđaj istražnog sudije trajao nekoliko sati nakon nesreće, konačan nalaz još uvek nije završen, a samim tim još uvek se ne znaju ni svi detalji i uzroci nesreće. Ono što se najviše očekuje od istrage jeste da utvrdi brzinu kretanja putničkog voza koji se kretao iz Subotice ka stanici u Vrbasu, kao i to da li se oglasio sirenom kada je ušao u naselje.
Niko Perković
Osmatranje pruge je obavezno
Poznavaoci prilika na „Železnici“ kažu da je mašinovođa obavezan da tokom cele vožnje osmatra prugu i da pre svakog pružnog prelaza, bez obzira da li je zaštićen ili ne, daje zvučni signal kojim najavljuje dolazak voza. Ukoliko, pak, na otvorenoj pruzi primeti bilo koga i bilo šta, mašinovođa je, takođe, obavezan da uključi zvučni signal, a ako je lokomotiva električna, onda i svetlosni. Ukoliko niko ne reaguje na ove signale, mašinovođa ih uključuje uzastopno i obavezno počinje da koči voz. Međutim, kako nam objašnjavaju stručnjaci, efekti svih ovih radnji zavise od nekoliko faktora, kao što je vidljivost, vrsta voza i brzina kretanja, jer nije svejedno da li prugom ide teretni, međunarodni ili lokalni putnički voz. Recimo, putnički brzi međunarodni voz, koji se kreće 80 kilometara na čas, od momenta kočenja do zaustavljanja pređe putanju od 400 do 500 metara, a lokalnom vozu u međumesnom saobraćaju potrebno je od 100 do 150 metara da stane, u zavisnosti od brzine kretanja.
R. Dautović
Danas sahrana Isidore i Ivone
Sahrana Isidore i Ivone Soldo biće održana na gradskom groblju u Vrbasu danas u 14 časova, a opštinsko veće opštine Vrbas donelo je odluku da povodom ove tragedije 27. februar proglasi Danom žalosti na teritoriji opštine Vrbas.
Povezane vesti:
Voz usmrtio 15-godišnje bliznakinje
Ilustracija, izvor: dnevnik.rs

Nastavak na CrnaHronika.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta CrnaHronika.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta CrnaHronika.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.