Izvor: RTS, 13.Okt.2023, 06:08

Инспекција проверава притужбе грађана на туристичку агенцију – ко враћа новац у случају затварања

Инспекција Министарства туризма тренутно је у једној туристичкој агенцији на чијем је раду стигла много притужби грађана последњих дана. Директор Јуте Александар Сеничић рекао је за РТС да туристичка инспекција има право да обустави рад агенције и да се тада, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << у случају да агенција нема средства, новац оштећеним туристима исплаћује осигуравајућа кућа. Подсетио је путнике да провере да ли су уз уговор о путовању добили и гаранцију, пошто само уз тај папир могу да добију новац назад ако су оштећени.
Незадовољни путници који су аранжмане уплатили у туристичкој агенцији "Барцино" у нади да ће им новац бити враћен, прво су се обраћали самој агенцији, а након тога Удружењу потрошача "Ефектива" и туристичкој инспекцији.
"Туристичка агенција 'Барцино' продаје неке аранжмане, наплаћује их, узима новац, а онда их пар дана пред пут отказује. Дакле, откажу аранжман и кажу, није проблем, вратићемо новац. Ево имамо неке путнике где је прошло два месеца, новац им не враћају. Проследили су нам људи и преписку и све, где се види да они комуницирају у неком тренутку и онда та комуникација престане, где ови кажу наводно, ево дали смо налог рачуноводству да вам се врате паре и пара нема", навео је Дејан Гавриловић из Удружења "Ефектива".
Полиса осигурања неопходна за рад агенције Директор Националне асоцијације туристичких агенција - ЈУТА Александар Сеничић рекао је за РТС да свака туристичка агенција мора да има полису осигурања како би могла да ради.
"Великом броју агенција су истекле полисе осигурања 1. октобра, па и овој агенцији, обзиром да се оне обнављају 1. октобра сваке године и то није ништа ново. Првог октобра је истекло сигурно седамдесетак тих полиса. Агенције су биле дужне да пре тог рока прибаве нову полису", истакао је Сеничић.
Додао је да је агенција "Барцино", која није чланица Јуте, обновила полису, али и напоменуо да то није од пресудног значаја, пошто се полиса односи на тренутак уплате туристичког аранжмана.
"Сви они који су уплатили своје новац, а чули смо да их има доста, уколико дође до проглашења инсолвентности или пропадања туристичке агенције, они ће моћи код осигуравача уз уредну документацију, и зато стално помињемо када уплаћујете туристичке аранжмане, да осим уговора о путовању добијете такозвану гаранцију путовања", навео је Сеничић.
Ко исплаћује новац када инспекција обустави рад агенције Истакао је да туристичка инспекција има могућност да обустави рад, а да се новац путницима, у случају да агенција нема средстава, исплаћује из полисе осигурања која се отвара.
"Ја заиста не знам докле су дошли, знам да је сезона завршена, да то не може свакако бити некакав велики проблем са великим бројем људи. Оно што знам од колега који су били укључени у ову причу, јесте да постоји један део путника који није добио новац за веће отказане аранжмане, али да се ти повраћаји сукцесивно дешавају. Докле ће то бити, то ће туристичка инспекција морати да испитати до краја", рекао је Сеничић.
Саветује да грађани остану у контакту са туристичком инспекцијом и да, уколико дође до проглашења инсолвентности, питају за процедуру наплате потраживања од осигуравајуће куће која је издала гаранцију.
Сеничић је навео да су се туристи у протеклој туристичкој сезони највише жалили на квалитет смештаја и саветује да је врло важно упознати се са локацијом када се договара смештај.
Које су обавезе агенција у ситуацијама попут рата у Израелу Говорећи о ситуацијама попут актуелне у Израелу, Сеничић је истакао да организатор путовања има обавезу да у таквим непредвиђеним ситуацијама туристе измести или врати кући.
Напоменуо је да треба имати на уму да је реч о непредвиђеној околности, иако се често дешава да људи после таквих искустава траже повраћај новца за оно што није искоришћено
"Не кажем да ту не постоје некаква права тих путника, али је мало необично да сада људе који су у рату, дакле, хотелијере у Израелу који треба да нам врате новац који смо им платили, ми сада у овој ситуацији питамо да ли би нам вратили новац за оно што нису дали услугу. Неки пут се то деси, неки пут се не деси, али у сваком случају људи морају да знају да постоје обавезе и организатора путовања, дакле, да се бави повратком и репатријацијом путника", рекао је Александар Сеничић.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.