Izvor: RTS, 15.Maj.2023, 09:38

Добра амбалажа пара вреди – купци воле квалитет упакован у јарке боје

Прихватљива цена уз одговарајући квалитет је оно што најчешће одређује потрошаче при избору производа. Ипак, добро дизајнирана амбалажа је оно без чега се не може. Представља директну везу између произвођача и купца. Главна улога паковања, осим естетске, јесте >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << унапређење продаје.
Амбалажа је одавно превазишла своју главну намену – заштиту производа у радњама, приликом транспорта и складиштења.

Примерено паковање утиче и на ефикасност дистрибуције, манипулације и, наравно, продају. Произвођачи преко амбалаже комуницирају са потрошачима, шаљу поруке и покушавају да их заинтересују за производ.
"Што се тиче естетике, купим оно што ме привлачи када је нешто лепо упаковано", каже један потрошач.
Има и оних којима није много битно да ли је амбалажа добра или не, ако је добар производ.
Према неким проценама, удео амбалаже у продајној цени производа који се нуде у маркетима износи око 20 одсто, а луксузних производа чак и 70 процената.
"Када je у питању робa свакодневних куповина, свакако да цена паковања не може високо утицати у финалној цени. Ми ту говоримо о фокусу на цену, на ефикасност снабдевања. Потпуно је друга ситуација када имамо модне производе, производе престижа. Где цена није толико важна, престиж је важан", објашњава професор Економског факултета Зоран Богетић.
Познаваоци кажу да савремена амбалажа у свету и код нас указује на тренутну економску ситуацију, па потрошачи чешће бирају мања паковања.
"Савремени трендови су такви да су јарке, живе боје поново актуелне, поготову у прехрамбеној индустрији. Оно што је јако занимљиво је да паралелно постоји амбалажа која је уједно и ексклузивна, која се постиже различитом употребом ексклузивних материјала, картона, метала, дрвета. И на тај начин се диференцира производ на тржишту", истиче професор Факултета примењених уметности Марко Луковић.
Добра амбалажа је на око најпримамљивија јер од десет купљених производа седам се купи импулсивно, показују нека истраживања.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.