Izvor: RTS, 15.Mar.2023, 21:05

На шта се потрошачи најчешће жале

Положај потрошача у Србији није идеалан, али су заштићенији него раније, кажу упућени на Међународни дан потрошача. Дешава се да због недовољне информисаности потрошачи одустају од својих права. Највише се жале на квалитет робе, а нешто мање на услуге. Прошле године >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << било је око 23.000 потрошачких приговора.
Готово 70 одсто приговора односи се на квалитет купљене робе, а око петине на обућу. Следе жалбе на белу технику, одећу, намештај, притужбе због мобилних телефона, кућних апарата, телевизора, рачунара и ИТ опреме.
Долазак страних трговинских ланаца у Србију донео је и неке новине у односу према потрошачима.
"Код нас потрошачи могу да замене производ у било којој од наших продавница, а исто тако могу да се јаве телефоном или мејлом и да поруче курирску службу која ће преузети апарат. У случају да желе да замене или поправе апарат, њима исто враћа курирска служба, а постоји и опција поврата новца", каже Мартина Петровић из трговинског ланца "Лидл Србија".
Има позитивних помака, сматрају у потрошачким организацијама. Једна од предности важећег закона је, кажу, вансудско решавање потрошачких спорова.
"Интерес потрошача, државе и трговаца је да се мирним путем решавају ови спорови зато што се битно смањују трошкови, убрзава време решавања потрошачких спорова и успоставља нови квалитет односа између продавца и потрошача“, каже Петар Богосављевић из Покрета потрошача.
Заштита потрошача остаје један од приоритета ресорног министарства. Ова тема ће се укључити и у образовни систем.
"Пре свега нам је циљ да ускладимо наше законодавство са законодавством Европске уније. Да јачамо капацитете за вансудско решавање потрошачких спорова, да укључимо локалне самоуправе у заштиту права потрошача. Формирали смо Национални савет за заштиту потрошача где ћемо укључити један широк круг људи", каже Томислав Момировић, министар унутрашње и спољне трговине.
Најчешће због повреде поступка рекламације и неиздавања рачуна прошле године издато је готово 1.200 прекршајних налога и наплаћено око 16,5 милиона динара казни.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.