Petlje do mosta na Adi grade firme iz Slovenije i  Austrije

Izvor: Blic, 10.Nov.2010, 02:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Petlje do mosta na Adi grade firme iz Slovenije i Austrije

Austrijska kompanija “PORR” gradiće petlju “Radnička”, dok će slovenačka kompanija “SCT” biti zadužena za izgradnju petlje u Jurija Gagarina i deonice pristupnih puteva do ulice Proleterske solidarnosti. Rok za završetak radova ovih radova je i sa čukaričke i sa novobeogradske strane mosta preko Ade Ciganlije je 400 dana, odnosno do kraja 2011. godine.

Evropska investiciona banka (EIB), iz čijeg se kredita >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << finansira izgradnja pristupnih puteva mostu, dala je saglasnost da je čitav postupak oko tendera za izbor izvođača protekao u redu. Za izgradnju petlje u Radničkoj konkurisale su tri firme, a za najboljeg ponuđača izabran je austrijski "PORR”, čija je ponuda iznosila 68 miliona evra (bez PDV).

- Značaj ove petlje je veliki jer se ne radi samo o pristupu mostu. U pitanju je jako važna i komplikovana saobraćajnica koja će "raspetljavati” saobraćaj ka svim delovima grada. To se odnosi na pravac Obrenovac-centar grada i obrnuto, zatim na saobraćaj iz pravca Senjaka, Dedinja i Banovog brda ka centru, Novom Beogradu i ka izlazima iz grada. Ona će omogućiti i da se tramvajski saobraćaj iz pravca Banovog brda odvija nesmetano, najpre u pravcu ka Novom Beogradu, ali i prema centru - kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište.

Prema njegovim rečima, predviđeno je da do kraja sledeće godine bude završena prva faza petlje "Radnička” koja podrazumeva penjanje i spuštanje iz Radničke ulice na most i sa mosta, spajanje sa petljom "Careva Ćuprija” (Hipodrom) i odvijanje saobraćaja u dve kolovozne trake. Druga faza radova na petlji "Radnička” radiće se po završetku ovih radova i obuhvatiće čitavu kružnu raskrsnicu sa svim ulivima i izlivima iz nje i u nju.

Izvođač radova za pristupne puteve mostu preko Ade Ciganlije sa novobeogradske srane je slovenačka kompanija "SCT”, koja je izabrana između četiri ponuđača (dva iz Slovenije i po jedan iz Turske i Austrije). Ona će biti zadužena za prvu fazu koja podrazumeva petlju u ulici Jurija Gagarina i deo saobraćajnice do Proleterske solidarnosti. Vrednost ovog ugovora je 36 miliona evra (bez PDV). Izbor izvođača za drugu deonicu koja ide do Tošinog bunara uslediće uskoro.

- Ceo potez sa novobeogradske strane imaće šest modernih raskrsnica i po tri saobraćajne trake u oba smera - objašnjava Bajić.

Radovi na obe petlje trebalo bi da počnu po potpisivanju ugovora. Očekivanja su da se to desi u narednih 10 do 15 dana.

Inače, na predstojećoj sednici Skupštine grada, koja će biti održana sutra, gradski parlament doneće odluku o još jednom zaduženju kod EIB za još 90 miliona evra za izgradnju pristupnih puteva. To će biti četvrti po redu kredit za finansiranje projekta mosta preko Ade sa pristupnim putevima. Prema Odluci, iznos od 90 miliona evra isplaćivaće se u najviše 10 tranši u pojedinačnim iznosima koji ne mogu biti manji od pet miliona evra. Krajnji rok za raspolaganje zajmom je 31. decembar 2014. godine, a Grad Beograd ima mogućnost da pri svakom pojedinačnom zahtevu za povlačenje tranši izabere kakvu će kamatu na nju platiti (fiksnu ili plivajuću). Otplata kredita počeće najkasnije po isteku perioda od pet godina, i on se ne može otplaćivati duže od 25 godina.

Krediti za most uzeti od EBRD 2006. i 2010

Ukupan iznos 129,6 miliona evra

Dužina mosta 964m

Kolovoz sa šest traka 3,5m(širina svake trake)

Budući metro 2 (broj traka)

Bicikliste i pešačke staze 2(broj traka)

Krediti za puteve uzeti od EIB 2009. i 2010

Ukupan iznos: 160 miliona

- 1,5 km dvosmernog kolovoza sa šet traka, dve raskrsnice u nivou zemlje

- Nov podvožnjak ispod postojeće železnice sa četiri koloseka

- 1 km denivelisanog dvosmernog kolovoza sa šest traka, dve denivelisane raskrsnice

- 900 m novih rampi

- 1 km denivelisane konstrukcije za šinski sistem sa dva koloseka

PETLJA JURIJA GAGARINA

- 435 m denivelisanog dvosmernog kolovoza sa šest traka

- Jedna denivelisana raskrsnica

- 600 m novih rampi

- 500 m denivelisane konstrukcije za šinski sistem sa dva koloseka

PETLJA RADNIČKA

- 747 m denivelisanog dvosmernog kolovoza sa šest traka

- 1,2 km novih rampi

- Rekonstrukciju 800 m postojećeg dvotračnog kolovoza u nivou zemlje

- 500 m denivelisane konstrukcije za kapacitativni sistem sa dva koloseka

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

€123 M For Bridge Access Roads

Izvor: BeoBuild.rs, 10.Nov.2010

Sa zakašnjenjem od gotovo dve godine i nakon izmene detaljnog regulacionog plana zajedno sa pojedinim projektnim rešenjima, završena je tenderska procedura za izbor izvođača glavnih pristupnih saobraćajnica prema novom mostu - petlje "Radnička" i "Novi Beograd". Vrednost ugovorenog posla iznosi...

Nastavak na BeoBuild.rs...

Novi kredit za most?

Izvor: S media, 10.Nov.2010

Novo zaduživanje grada Beograda, putem kredita od 90 miliona evra, koji će biti iskorišćen za gradnju pristupnih saobraćajnica mostu preko Ade Ciganlije, ogroman je namet za gradski budžet i teško će moći da se vrati, izjavio je šef Odborničke grupe D S S Andreja Mladenović...Gradski parlament...

Nastavak na S media...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.