Izvor: Blic, 30.Okt.2008, 06:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zovu vatrogasce da prijave lažne požare

KRAGUJEVAC - Dispečeri i operateri koji se javljaju na telefone u službama Hitne pomoći, policiji i vatrogasnom bataljonu u Kragujevcu bar pola radnog vremena utroše slušajući psovke, vređanja ili dahtanje građana. Dnevno se zabeleži i po nekoliko stotina ovakvih poziva sa fiksnih i mobilnih telefona ili javnih govornica, zbog čega lekari, vatrogasci i policajci često ne mogu na vreme da reaguju na zaista hitne slučajeve.



Pozivanje hitnih službi i zauzimanje >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << linije za urgentne pozive, nekima je prešlo u naviku pa je kragujevačka pošta bila prinuđena da, za sada, isključi šest pretplatnika zbog nepristojnih poziva.

U Vatrogasnom bataljonu u Kragujevcu kažu da svakog dana imaju po nekoliko stotina nepristojnih poziva ili lažnih dojava. Nenad Milošević, komandir Vatrogasne jedinice kaže da njihova dva operatera u smeni ponekad za samo jedan minut imaju i po 20 takvih poziva.

- Vređaju, prete ili samo ćute. Ne mogu ni da ponovim šta sve pričaju iz bogatog srpskog rečnika psovki. Takvi pozivi nas ometaju, iritiraju i ako baš hoćete nerviraju, jer mi radimo ozbiljan i odgovoran posao. U ovoj godini imali smo 1.390 intervencija. Zamislite dispečera koji prima dojavu o požaru i koordinira ekipe na terenu, a s druge strane neko besposlen saspe bujicu uvreda ili jednostavno ćuti - kaže Nenad Milošević.

U Hitnoj pomoći, u kojoj u proseku dnevno imaju i po 50 intervencija na terenu, bar desetak puta telefon zazvoni, a da nije u pitanju urgentni slučaj. Dispečeri i doktori kažu da zbog vulgarnosti često imaju utisak da se ih „neko zove sa hot- lajna”. Bili su prinuđeni da od „Telekoma” zahtevaju da postave „lovce” i prate učestalost poziva.

Ni kragujevačka policija nije pošteđena nepristojnih poziva. Osim psovki i vređanja ima i onih, koji po nekoliko puta dnevno okrenu broj 92 i čim se dežurni javi, oni prekinu vezu ili se neumesno šale. S druge strane, pojedini Kragujevčani su toliko maštoviti da verodostojno osmisle lažnu dojavu o požaru ili nekom incidentu, za koji se kasnije ispostavi da je netačan.

- Dužni smo da proverimo prijavljeni incident i lažne dojave nam oduzimaju mnogo vremena, jer moramo da izlazimo na teren. Građani, koji na ovakav način ometaju službe za hitne intervencije su prekršajno odgovorni i maksimalna novčana kazna je 30.000 dinara. Ali je teško utvrditi pravog počinioca, jer je većina poziva sa javnih govornica ili sa mobilnih telefona - kaže Nenad Nikolić, komandir za dežurstva i intervencije u Policijskoj upravi u Kragujevcu.

Gube vreme i na prijavljivanje uznemiravanja

Svakodnevno maltretiranje lažnim pozivima dispečera u službama koje se bave hitnim intervencijama, traje godinama. Kako kažu u Hitnoj pomoći, policiji i vatrogasnom bataljonu, osim što gube vreme odgovarajući na lažne pozive i proveravajući lažne dojave, dosta vremena im oduzima i evidentiranje ovakvih poziva, praćenje učestalosti, slanje dopisa „Telekomu” i zahteva da se dokoni isključuju iz telefonskog saobraćaja.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.