Zašto motociklista ima 23 puta veću šansu da nastrada u Beogradu nego u Milanu

Izvor: RTS, 12.Jun.2020, 09:01

Zašto motociklista ima 23 puta veću šansu da nastrada u Beogradu nego u Milanu

Uprkos smanjenom intenzitetu saobraćaja i vanrednom stanju, od početka godine na drumovima Srbije poginulo je 26 motociklista i biciklista - za trećinu više nego inače. Niko nije bio stariji od 30 godina.
U udesima poslednjeg vikenda, glavni akteri bili su dvotočkaši. Mnogi voze bez dozvole i bez kacige.

Na drumove Srbije, sa lepim vremenom, stiglo je preko 80.000 motockala, što je za uslove >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << koji vlađu u sabraćaju možda i previše, kažu stručnjaci.
Mnogi od njih voze svoju prvu sezonu, a ona je najopasnija jer je obuka za motocikle i dalje nedovoljna.
Kandidati posle četiri časa na poligonu dobijaju tablice i sami idu u saobraćaj, a samo mali broj škola kandidate prati automobilom i drugim motociklom. Mnogi zamemaruju i ulogu zaštitne opreme.
"Trudite se da zaštitna oprema bude što uočiljivija, kaciga kao najviši deo motocikliste da bude što uočljivijih boja. Što se tiče vozača, molimo dajte pokazivač pravca. Kao da se neko takmiči da ne daje žmigavce u Beoagradu. Jednstavno kada smo na motociklu, ne znamo gde ćete skrenuti", ističe predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jeftić.
Vozačka nekultura izaziva udeseI vozačka nekultura često izaziva udese. Najgore je kad vozači ne gledaju u retrovizore i kada ne daju pokazivače pravca.
Naravno, mladi motociklisti koriste svaku priliku da voze između automobila i da se provlače, što je i opasno ali i kažnjivo.
U Srbiji se skoro tri puta više gine na motociklu nego u zemljama Evropske unije.
"Ukoliko bi motociklista iz Milana došao u Srbiju imao bi 23 puta veću šansu da strada u Beogradu nego u Milanu", kaže Vladimir Jeftić.
Pravi savet je da se znanje o upravljanju motociklom stalno obnavlja. Za to postoje tokom leta i besplatni kursevi Agencije za bezbednost saobraćaja, ali i specijalne škole.
U poslednje vreme i vozači elektrotrotineta postaju problem i sve ih više povređenih, ali i oni povređuju pešake.
Stručnjaci smatraju da se i ova oblast mora regulisati jer uskoro stižu i elketromotocikli za koje dršava daje donaciju od 500 evra, a ne proizvode nikakav zvuk, pa je opasnost za pešake još veća.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.