Žalba ne košta, ali nije džaba

Izvor: RTS, 04.Jan.2015, 09:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Žalba ne košta, ali nije džaba

Već tri meseca kupce u Srbiji štiti novi Zakon o potrošačima. Doneo je veća prava, ali i više obaveza trgovcima i tržišnoj inspekciji.

Društvo 1 Žalba ne košta, ali nije džaba

2 Vremeplov (4. januar 2015)

3 Ljubav prema životinjama odvela ga u selo

4 Beogradski studenti među najboljim govornicima sveta

5 Verbić: Zakonima do reda u prosveti

Nov, a pokvaren frižider sada više nije noćna mora ni za prodavca >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << ni za kupca. Da i potrošači znaju za novi Zakon pokazuje broj prijava.

"Za prvih devet meseci ukupan broj prijava potrošača bio je 11.000, a sada za 11 meseci oko 15 hiljada znači da je skoro bilo 2.500 poziva i prijava potrošača u samo da meseca. Mi želimo da se broj poziva smanji ali sada možemo reći da su potrošači svesni svojih prava", kaže Vesna Novaković iz Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine.

Slično razmišljaju i oni zbog kojih je Zakon donet.

A, ako ste nezadovoljni i reklamirate proizvod, odgovor morate da dobijete u roku od osam dana. Trgovcima baš ta novina olakšava posao.

"Ono što je nama nedostajalo u prethodnom zakonu jesu upravo te vremenske odrednice, sada znamo da u roku od osam dana potrošača moramo da obavestimo šta je sa njegovim uređajem da mu ponudimo rešenje ukoliko je on saglsan opet imamo tu vremensku odrednicu od trideset dana da taj uređaj popravimo i vratimo kupcu", kaže Željko Milović koordinator prodaje.

Navodi da se sada mnogo lakše i brže rešavaju reklamacije, i da su uvoznici serviseri mnogo efikasniji.

Iz udruženja koja štite prava kupaca saglasni su da je zaštita potrošača mnogo efikasnija. Za tri meseca najvidljivija je, kažu,delatnost tržišne inspekcije. Preglednije mogu da vide na šta se najviše žale kupci.

"Tržišna inspekcija novim zakonom ima mnogo šira ovlašćenja nego što je to imala prethodnim zakonom i ako tako mogu da kažem,  da ljudi samo razumeju pritisak sile pa kad im se pripreti kaznom zatvaranjem, prekšajem onda primenjuju zakon onako kako treba", kaže  Vera Vida iz Unije potrošača Srbije.

Još jedan savet iz Udruženja je da se sada možete žaliti slobodno jer je bespalatno - ukinute su sudske takse za potrošačke sporove manje od 500.000 dinara.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.