Vlaisavljević: ANT u novembru 5 miliona putnika; Mihajlović: Izbor koncesionara na jesen, „Moravu“ uskoro osposobljavamo za saobraćaj

Izvor: TangoSix.rs, 07.Jul.2017, 11:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vlaisavljević: ANT u novembru 5 miliona putnika; Mihajlović: Izbor koncesionara na jesen, „Moravu“ uskoro osposobljavamo za saobraćaj

Najinteresantniji aspekti današnje posete ministarke saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Aerodromu Nikola Tesla svakako su bili odgovori na pitanja Tango Six portala o koncesiji i budućnosti ostalih „manjih“ aerodroma u Srbiji.
Na naše pitanje o razjašnjenju vremenskog rasporeda dešavanja u okviru procesa koncesije (poslednju izjavu u tom kontekstu dala je nova premijerka) ministarka Mihajlović je precizirala da prvi deo finalnog procesa odlučivanja počinje na jesen i >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << da bi, prema planu, sve trebalo da bude gotovo u martu sledeće godine.
 
 
Uskoro pogled na „airside“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
– Proces koncesije je u toku, sve se radi pažljivo, interes je dugoročan razvoj aerodroma i ovo nije njegova prodaja. Kakvi god da su poslovni rezultati, nemoguće je obezbediti tako velike količine novca za 20 do 30 godina razvoja.
Mart mesec 2018. je rok da se sve zvanično da zaokruži papiriloški, birokratski, administrativno ako budemo imali koncesionara. Na jesen ove godine ćemo znati prvo da li smo izabrali koncesionara, ako jesmo ko je koncesionar i razgovarati o potpisivanju samog ugovora.
Što se aerodorma „Morava“ tiče, očekujemo da sa Ministarstvom odbrane potpišu određeni memorandumi, dogovori, protokoli i da to efektivno postane civilno-vojni aerodrom. Razlog zašto se kasnilo sa „Moravom“ je produžetak piste i neke još neke stvari koje su Ministarstvu odbrane neophodne. Jer mi moramo da potpuno razdvojimo vojni aerodrom od civilnog. Ne možemo doći u situaciju da primamo putnike na civilnom delu aerodroma i da imaju mogućnost da na bilo koji način budu ukršteni sa vojnim operacijama.
Preduzeće „Aerodrome Srbije“ smo i osnovali da podignu takozvane „male aerodrome“. – rekla je za naš portal ministarka Mihajlović.

Rezultati rada na „Tesli“ Kako objašnjava v. d. generalnog direktora beogradskog aerodroma Saša Vlaisavljević, radovi na unapređenju kapaciteta centralnog hola za registraciju putnika i prtljaga Terminala 1 su pri kraju. Tako će u novom holu za odlaske biti instalirane dve nezavisne zone za prijavu putnika i prtljaga sa ukupno 18 šaltera za prijavu putnika i prtljaga (10 šaltera na ostrvu 500 i 8 šaltera na ostrvu 600), zatim dva šaltera za samostalno čekiranje prtljaga, kao i dva uređaja za samostalno čekiranje putnika.
– Naredne nedelje će ostrvo 500 biti pušteno u test fazu, a ostrvo 600 u test fazu biće stavljeno do kraja jula. Vrednost radova na preuređenju Terminala 1 i formiranju zone T2B, zajedno sa nabavkom novog transportnog sistema, iznosi nešto više od milijardu dinara. – kaže Vlaisavljević.
„T2B je deo integrisanog aerodromskog Terminala namenjen putnicima u odlasku. Na njemu se nalazi 10 šaltera za prijavu putnika i prtljaga na let (check-in), od kojih su dva šaltera za automatsku predaju prtljaga (auto bag drop-off), koji su po prvi put postavljeni na „Tesli““ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Prethodne godine izvršeno je uređenje veznog dela koji povezuje T1 i T2 holove za registraciju putnika i prtljaga i deo je novoformirane terminalne zone 2B koja je sa probnom fazom rada počela 9. juna. Tom prilikom otpremljen je i prvi avion kompanije Aeroflot na letu za Moskvu navodi Vlaisavljević i dodaje:
– T2B je deo integrisanog aerodromskog Terminala namenjen putnicima u odlasku. Na njemu se nalazi 10 šaltera za prijavu putnika i prtljaga na let (check-in), od kojih su dva šaltera za automatsku predaju prtljaga (auto bag drop-off), koji su po prvi put postavljeni na „Tesli“. Tu su i 3 uređaja za samostalnu registraciju putnika na let (self check-in), šalter za prijavu predimenzionisanog prtljaga i pregled sumnjivog prtljaga. –
Takođe, uveden je i novi sistem za sortiranje prtljaga, pri čemu je instalirano više od 1.000 metara transportnih traka sa automatskim funkcijama upravljanja i mogućnošću otpreme 1.800 prtljaga na čas.
Kako kažu sa beogradskog aerodroma, u periodu od 2014. do 2016. investirano je gotovo 4 milijarde dinara, dok ukupne planirane investicije za 2017. godinu iznose oko 4,5 milijardi dinara.
Podsetimo, „Nikola Tesla“ je u junu opslužio više od pola miliona putnika, dok je u prvih pet meseci ove godine opsluženo 1,8 miliona putnika i zarađeno više od 1 milijarde dinara.
U protekle četiri godine broj putnika uvećan je za 39%, broj poletanja i sletanja za 25%, promet robe i pošte za 79%, ukupni prihodi za 31%, a najviša vrednost akcije veća je 2,65 puta, navode sa Aerodroma.
Novi video Aerodroma Nikola Tesla o poslednjim građevinskim radovima:

 

The post Vlaisavljević: ANT u novembru 5 miliona putnika; Mihajlović: Izbor koncesionara na jesen, „Moravu“ uskoro osposobljavamo za saobraćaj appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.