Više dece iz osetljivih grupa u školama

Izvor: RTS, 22.Nov.2018, 13:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Više dece iz osetljivih grupa u školama

Prošle školske godine 11.546 dece u osnovnim školama pohađalo je nastavu prema individualnom obrazovnom planu. Trenutno je angažovano 175 pedagoških asistenata, a planirano je angažovanje novih 590, rekao je ministar Mladen Šarčević. Povećan je obuhvat dece romske nacionalnosti u školama.
Ministar prosvete Srbije Mladen Šarčević poručio je, otvarajući u Beogradu dvodnevnu konferenciju "Inkluzivno >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << obrazovanje – put razvoja obrazovanja Srbije", da je inkluzivni pristup doveo do uključivanja većeg broja dece iz osetljivih grupa u sistem obrazovanja u Srbiji.

Ministar je rekao da je prošle školske godine 11.546 dece u osnovnim školama pohađalo nastavu prema individualnom obrazovnom planu, povećan je obuhvat dece romske nacionalnosti obrazovanjem u osnovnim i srednjim školama, kao i da su dodeljene stipendije za 520 učenika romske nacionalnosti.
"Kako bi se to omogućilo angažovani su pedagoški asistenti. Trenutno je angažovano 175 asistenata, a planirano je angažovanje novih 590", naveo je Šarčević.
Dodao je da su odlukom Vlade Srbije obezbeđeni besplatni udžbenici, te da se od školske 2016/2017. godine, prema potrebama učenika dostavljaju i prilagođeni udžbenici, kojih je za školsku godinu 2018/2019 obezbeđeno 6.948.
Direktorka Unicefa u Srbiji Ređina de Dominikis je ukazala da osnovno obrazovanje završava 64 odsto dece romske nacionalnosti, u odnosu na 28 odsto 2005. godine.
Dodaje da su zakonske odredbe dobre i da se kapaciteti za njihovo sprovođenje razvijaju.
"Došlo je do poboljšanja, ali to nije dovoljno. Na nivou predškolskog obrazovanja većina dece iz osetljivih grupa je i dalje isključena iz programa ranog obrazovanja. Samo devet odsto dece iz najsiromašnijih domaćinstava je upisana u predškolsko obrazovanje u poređenju sa 50 odsto dece iz opšte populacije", kaže De Dominikis.
Šef drugog sektora operacija Delegacije EU u Srbiji Štefen Hudolin ocenio je da napredak jeste ostvaren, ali da reforme moraju da se nastave. "Voleli bismo da vidimo jaču međusektorsku saradnju koja bi se fokusirala na kvalitet nastave", rekao je Hudolin.
Ambasador Švajcarske Filip Ge naveo je da ta zemlja ima novu strategiju saradnje Švajcarske sa Srbijom u okviru koje će se u naredne četiri godine švajcarski fokus prebaciti sa inkluzivnog obrazovanja ka dualnom obrazovanju i sistemu za učenje kroz rad.
"Ova promena fokusa je usmerena ka povećanju mogućnosti zapošljavanja mladih u Srbiji", rekao je Ge.
Konferenciju su organizovali Ministarstvo prosvete, Švajcarska agencija za razvoj i Unicef.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.