
Izvor: TangoSix.rs, 26.Feb.2021, 09:00
Vijetnam je novi korisnik nove generacije Albatrosa
Češka kompanija OMNIPOL saopštila je 15. februara da je sa Ministarstvom odbrane Vijetnama potpisala ugovor za isporuku 12 školsko-borbenih aviona L-39NG i da će ove letelice, koje proizvodi Aero Vodochody Aerospace biti isporučene u periodu 2023-2024.
Kako je navedeno, osim 12 aviona L-39NG, ugovor obuhvata obuku pilota, instruktora, zemaljskog osoblja i mehaničara, logističku podršku, isporuku rezervnih delova, opreme za obuku na zemlji, specijalne sisteme za opremanje >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << aerodroma. Sve ovo će omogućiti kupcu mogućnost kompletne obuke pilotskog i tehničkog kadra, saopšteno je iz OMNIPOL-a.
Ugovor sa Vijetnamom je prvi veći ugovor za izvoz nove generacije L-39 ‘’Albatros’’ vojnom korisniku. Prethodno je Senegal aprila 2018. za svoje Ratno vazduhoplovstvo naručio 4 aviona L-39NG. Isporuka je zbog pandemije Korona virusa odložena do 2022, prethodno su po dva primerka trebala biti predata 2020. i 2021. godine. Decembra 2019. godine češka firma LOM Praha (u vlasništvu češkog Ministarstva odbrane) u čijem centru za obuku u Pardubicama se odvija obuka čeških vojnih pilota, takođe je naručila 4 primerka sa opcijom za još dva.
L-39NG se nudi i kao nivo modernizacije starijih verzija Albatrosa pa je tako jula 2018. godine na Farnborou, sa američkom kompanijom RSW Aviation potpisan sporazum koji, sem isporuke 12 novoproizvedenih L-39NG podrazumeva i modernizaciju 6 starijih L-39 na nivo L-39CW koji odgovara varijanti L-39NG. Još jedan sporazum potpisan je i sa portugalskom firmom SKYTECH za 10 L-39NG sa opcijom za još 6.
Životni vek L-39NG iznosi 15000 sati / Foto: Aero Vodochody Aerospace
Iako se na osnovu ovih informacija čini da Aero Vodochody Aerospace ima dovoljno narudžbina, sporazumi sa privatnim kompanijama ne predstavljaju ‘’tvrde’’ ugovore već su to samo pisma o namerama. Stoga je ugovor sa Vijetnamom veoma važan i mogao bi biti početak pokretanja ozbiljnije serijske proizvodnje a ujedno i značajna finansijska inekcija kompaniji koja je prethodnih godina imala ekonomskih problema.
Vijetnam već više od 40 godina koristi školsko-borbene avione L-39, prema podacima sa kojima raspolaže SIPRI, tokom 1980. i 1981. iz tadašnje Čehlslovačke su nabavljena 24 L-39C a 2003. godine iz Češke je kupljeno još 10 polovnih primeraka za 6 miliona dolara. Kompanija OMNIPOL iznela je drugačije informacije i navela da je ukupno isporučen 31 avion. Smatra se da se danas u RV Vijetnama nalazi oko 25 Albatrosa koji lete u sastavu 1, 2. i 3. eskadrile 910. avijacijskog puka za obuku ‘’Julius Fučik’’ u vazduhoplovnoj bazi Dong Tac. Novi Albatrosi će se verovatno koristiti za osnovno školovanje pilota na mlaznim avionu dok će prošle godine naručeni ruski dvomotorni Jak-130 služiti za naprednu obuku.
Nova generacija Albatrosa može imati lep izvozni uspeh kod država koje su već koristile starije verzije ovog aviona a britanski Janes naveo je da je cena aviona oko 10 miliona dolara. L-39NG je juna 2020. godine ponuđen Slovačkoj u kojoj je izvršena prezentacija aviona a zvanično je saopšteno da se nudi 8 aviona. Novembra iste godine drugi prototip je bio na proceni u Mađarskoj, iz vazduhoplovne baze Kečkemet su izvršena tri leta sa mađarskim pilotima. Mađarska je 1993. godine dobila od Nemačke na poklon 20 L-39ZO koje je koristila do 2009. godine a između 2007. i 2010. godine je svoje pilote obučavala na iznajmljenom L-159B ALCA.
Video klip sa procene L-39NG u Mađarskoj:
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
The post Vijetnam je novi korisnik nove generacije Albatrosa appeared first on Tango Six.