U MARKETIMA MOŽETE SVAŠTA DA PRONAĐETE Prodaju nam smrznute dinosaure i bes celere!

Izvor: NaDlanu.com, 13.Jan.2015, 11:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

U MARKETIMA MOŽETE SVAŠTA DA PRONAĐETE Prodaju nam smrznute dinosaure i bes celere!

Prodavnice su prepune pogrešno deklarisane robe, artikala na lažnim sniženjima, kao i robe sumnjivog kvaliteta

Flaše votke u ambalaži „vašoj bebi s ljubavlju“, „smrznuti dinosauri“, „toalet-papir s ukusom kamilice“, paradajz „seri“, knjiga koja je „bes celer“ - ovo su samo neki od artikala koji su u 2014. godini nuđeni potrošačima u Srbiji.

- Bilo je i primera robe iz budućnosti, na ambalaži je kod stavke „datum proizvodnje“ napisan >> Pročitaj celu vest na sajtu NaDlanu.com << dan koji se još nije desio. Ovo, kao i druge bizarnosti, mogu biti greške, ali mogu biti i svestan pokušaj manipulacije - kaže za Kurir Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS).

Jeftinije, a skuplje

Međutim, prema njegovim rečima, te sumnje ne postoje kad je reč o prevarama prilikom takozvanih akcija i sniženja.

- U 2014. godini potrošači su nam najčešće slali fotografije takozvanih lažnih akcija. Naime, bilo je slučajeva da je stara, precrtana cena, napisana malim slovima, i do sto-dvesta dinara niža od nove. A bilo je onih još gorih gde je pisalo: „Akcija. Svega 80 dinara“, a pored je malim slovima bila napisana stara cena - 79,9 dinara. U ovakvim slučajevima sigurno nije reč o grešci, već o pokušaju svesne manipulacije i želje da se potrošač dovede u zabludu - navodi Papović.

Pokvareni proizvodi

Kao i prethodnih godina, potrošači su na rafovima nalazili i pokvarene i nehigijenske namirnice.

- Potrošači su se najviše žalili na užegli keks, kikiriki i suvo voće. Mnogo problema prijavljeno je i u vezi s hlebom, u kojem su potrošači nalazili rep od pacova, spajalice, ostatke od vreće za brašno i slično. Međutim, bilo je i primera nalaženja bubašvabe u tegli krastavca i ženskog veštačkog nokta u ajvaru - navodi Papović za Kurir.

No, kako Papović kaže, niko od ovih potrošača nije dobio odgovarajuću naknadu štete.

- Ovakve stvari se vrlo teško dokazuju jer se proizvođači vade da im konkurencija podmeće. U najboljem slučaju dobiju drugi paket proizvoda i to je to - zaključuje Papović, koji navodi da je neophodna kontinuirana inspekcija na terenu.

U odeljenju za opšti nadzor Sektora tržišne inspekcije kažu da će i tokom 2015. vršiti kontinuiran nadzor trgovaca kako bi pokušaja prevara bilo što manje, piše Kurir.

Činjenice

NA ŠTA SU SE POTROŠAČI NAJVIŠE ŽALILI U 2014.


- na trgovce koji rade na crno

- na neizdavanje računa

- na neisticanje cena

- na neobaveštavanje potrošača u vezi s reklamacijom u zakonskom roku

- na lažne akcije

- na kvalitet robe

- na razne predmete u hrani

- na cene mobilnih telefona Brojke

VISOKE KAZNE

- 6.250 prijava podneto tržišnoj inspekciji u 2014.

- 5.400 postupaka vodi se na osnovu podnetih prijava

- 538 zahteva podneto za pokretanje prekršajnog postupka

- 2.000.000 dinara maksimalna kazna za pravno lice

- 25 odsto trgovaca nije oglašavalo sniženja po zakonu

Nastavak na NaDlanu.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NaDlanu.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NaDlanu.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.