Taksisti u tihom ratu

Izvor: B92, 10.Jul.2010, 17:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Taksisti u "tihom" ratu

Beograd -- Dan nakon što su radnici "Beograd puta" i zvanično obeležili drugo taksi stajalište na aerodromu Nikola Tesla, između dve grupe taksista vlada tihi rat.

Duplo taksi-stajalište na aerodromu samo je početak zavođenja reda.

I jedni i drugi prevoze putnike, ali ne zalazeći na tuđ teren dok iz gradske uprave najavljuju skoro uvođenje reda u taksi prevoz putnika sa aerodroma.

Sa jedne strane vozači pet taksi udruženja koji su dobili posebnu >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << stanicu, na kojoj stoji tabla sa preporukom grada i aerodroma, na drugoj grupa samostalnih taksista i vozači "Beotaksija" - između putnici koji do grada mogu da dođu sopstvenim prevozom, redovnom linijom GSP-a koja ide na pola sata ili taksijem. Jedni rade po taksimetru, drugi po dogovoru.

B92: Da li znate koliko košta taksi od aerodroma do Beograda?

"Ne znam, zato što sam iz Vrnjačke Banje".

Da li možete da pretpostavite koja je cena?

"Možda hiljadu dinara".

Kada bi vam taksista prišao i tražio više da li biste bili spremni toliko da date ili...?

"Morala bih, naravno".

"To je suviše visoka cena 1000 dinara, nema šta".

B92:Znači najbolje dolaziti kolima, ne uzimati taksi?

"Ko ima, onda kolima, ko nema, onda treba da se obrati vlastima da tu nešto urade".

Prvo mesto na kom se većina stranaca sreće sa Srbijom je ujedno i pilot projekat za ostala problematična mesta u gradu kao što su autobuska i železnička stanica, odakle po znatno višim cenama određeni taksisti prevoze domaće putnike. Već su sklopljeni ugovori i nabavljena oprema koja će uskoro regulisati njihov rad.

"Mislim da će tu biti izbačen faktor čoveka i da će kompletno sve funkcionisati digitalno i sva taksi udruženja će imati jednaku šansu od septembra. Ko se bude pojavio na parking prostoru, zadovoljava sa vozilom, sistem će reagovati na njegovu tablicu i na osnovu nje će dobiti posao na aerodromu odnosno dobiće mesto da se parkira i da čeka stranku", objašnjava pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz Aleksandar Đukić.

Nadležni kažu da je situacija u kojoj je određena grupa taksista zaposela deo areodroma - nasleđena i da se na rešavanju problema radi godinama.

Taksi udruženja koja još uvek nisu dobila dozvolu aerodroma da svoje mušterije čekaju i na novootvorenom stajalištu traže jednaka prava za sve.

"Mislim da uopšte ne bi trebalo da bude prepreka, bilo koji taksi da se uzme na aerodromu. I mislim da upravo ta jedinstvena cena, a to je posebno značajno da naglasim, vožnja po jedinstvenoj ceni do odredišta u gradu kada je cena kod svih potpuno identična, da je to upravo pravi servis i u interesu svih putnika", navodi Vladimir Ivetić iz "Žutog taksija".

U Beogradu voze tri udruženja taksi vozača i petnaestak privatnih preduzeća koji obavljaju taksi delatnost, odnodno oko sedam i po hiljada taksista. Procenjuje se da pored njih putnike prevozi i oko 2000 neregularanih vozača.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.