Izvor: Blic, 09.Mar.2006, 13:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Sukob MUP-a i Veljinog Ministarstva
Sukob MUP-a i Veljinog Ministarstva
Procedura usvajanja zakona o bezbednosti u saobraćaju zaustavljena je zbog nesporazuma između Ministarstva za kapitalne investicije i MUP-a. Naime, Republički sekretarijat za zakonodavstvo saopštio je juče da je za predlaganje zakona nadležan MUP, dok u radnoj grupi koja je pisala predlog zakona tvrde da su predstavnici MUP-a radili s njima na izradi zakona i da nisu imali primedbe.
Prema rečima Milana Vujanića, profesora Saobraćajnog >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << fakulteta koji je rukovodio grupom za izradu zakona, MUP je zadužen da sprovodi, kontroliše i održava bezbednost na terenu, a ne za koncepciju, strategiju i politiku bezbednosti.
- Normalno je da je velika pomoć MUP-a da pogleda zakon i da da svoje predloge kako bi se on poboljšao, možda da bude i supredlagač, ali osnovni predlagač mora biti onaj u čijoj je to nadležnosti, a to je Ministarstvo za kapitalne investicije. Ne vidim nijedan razlog da predlagač bude MUP - ističe Vujanić.
MUP je, naime, u zakonu osporio ideju za formiranje agencije za bezbednost saobraćaja, civilne ustanove koja bi trebalo da preuzme neke nadležnosti MUP-a, između ostalog kontrolu auto-škola i polaganja vozačkog ispita, kao što se radi u svim zapadnoevropskim zemljama.
Vujanić kaže da ne vidi direktan interes MUP-a za promenu zakona koja bi usledila jer je tekst zakona moderan, evropski i svetski, da je uzeo u obzir i sadašnje stanje. Branimir Ujdur, pomoćnik ministra za kapitalne investicije, podseća da je ovo ministarstvo pre dve godine osnovalo radnu grupu za pisanje zakona, okupilo najbolje stručnjake sa Građevinskog, Mašinskog i Saobraćajnog fakulteta i MUP-a i sve to finansiralo.
- Ako bi MUP bio predlagač ovog zakona, sutra bi mogli da zatraže da predlažu zakone u vezi sa bezbednošću u vodnom ili u vazdušnom saobraćaju. MUP je tu da kontroliše sprovođenje zakona a naše ministarstvo da se brine o strategiji i konceptu - ističe Ujdur.
Nadovezujući se na njegove reči, Vujanić se pita: kako bi nam život izgledao kad bi banke predlagale ekonomske zakone.
U Ministarstvu za kapitalne investicije kažu da su zatražili hitan sastanak sa Sekretarijatom za zakonodavstvo Vlade i sa ministrom Velimirom Ilićem da se ovaj nesporazum razreši.
Ukoliko se MUP zaista izbori da bude predlagač, izvesno je da će biti izmena u predlogu zakona, naravno u njegovu korist. Bilo koja suštinska promena u zakonu, zaključuje Vujanić, narušila bi njegovu koncepciju i on ne bi služio onome čemu je namenjen. To bi moglo negativno da se odrazi na napredne ideje koje su predložene, posebno na mogućnost da naša vozačka dozvola postane međunarodno priznata. U MUP-u nisu hteli da komentarišu ništa na ovu temu. Milan Malešević