Izvor: Blic, 27.Jul.2002, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

'Strujni udar' na kućni budžet

'Strujni udar' na kućni budžet

U periodu od 24.-26. jula 2002. godine beogradski Centar za marketing istraživanja MARTEN BOARD INTERNATIONAL www.martenboard.co.yu, licencni partner British Market Research Bureau iz Londona, u saradnji sa dnevnikom BLIC, sproveo je ispitivanje javnog mnjenja sa ciljem da se utvrdi mišljenje građana o ponovnom uvođenju TV pretplate i rasta cena na malo u Republici Srbiji . Istraživanje je obavljeno na slučajnom stratifikovanom uzorku od 595 >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << ispitanika, punoletnih građana Srbije (bez Kosova i Metohije).

1. Skoro jedna polovina građana Republike Srbije, tačnije 45 odsto njih, živi od svoje plate, odnosno, njom popunjava najveći deo kućnog budžeta, dok je 17.5 odsto anketiranih izjavilo da kućni budžet popunjava iz više izvora istovremeno. Od honorarnog rada se izdržava 14.7 odsto naših građana, dok je približno isti procenat, tačnije 14.1 odsto, onih kojima je penzija glavni izvor prihoda.

2. Najveći deo ispitanika, tačnije 42.8 odsto njih, je izjavio da ne može da odredi na čemu najviše štedi u svom domaćinstvu, već da štedi na svim neophodnim stvarima pomalo, dok 19.3 odsto anketiranih nema potrebu da u svom domaćinstvu štedi ni na čemu posebno. Pojedinačno najviše, odnosno 17.1 odsto ispitanika, novac štedi na ličnom provodu i izlascima, dok 10.2 odsto anketiranih najviše novca uštedi pri kupovini odeće i obuće. Na potrošnji struje, uštedi 6.3 odsto građana, a na hrani 2.8 odsto njih.

3. Rast cene struje najviše pogađa više od jedne trećine naših građana, jer je to izjavilo 37.1 odsto njih, dok je 15.3 odsto onih koji su lično najviše pogođeni time što je hrana poskupela. To što je suma novca koju treba izdvojiti za školovanje dece porasla ove godine, pogodilo je 13.1 odsto anketiranih, dok je rastom cena komunalnih usluga pogođeno 9.8 odsto njih. Jedan manji deo ispitanika, tačnije njih 5.8 odsto, nije pogođena rastom cena niti jedne robe ili usluge posebno.

4. Preko dve trećine građana Republike Srbije, tačnije 68.7 odsto njih, ne slaže se sa ponovnim uvođenjem TV pretplate, dok je 14.3 odsto onih koji se ne slažu. Jedan broj anketiranih, koji čini 15.3 odsto populacije, nema jasno definisan stav po pitanju TV pretplate, već su izjavili da im je svejedno što će se ona ponovo uvesti i plaćati.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.