Izvor: RTS, 13.Jan.2018, 09:22

Šta muči drumske prevoznike u Srbiji?

Šta muči drumske prevoznike u Srbiji?

U Srbiji su sve traženiji profesionalni vozači autobusa i kamiona, a to odavno traje. Dodatni problem je što se sve više, ionako malobrojnih vozača, odlučuje za rad u inostranstvu.
"Autoprevoz" Čačak trenutno zapošljava 230 vozača, a do novih teško dolazi. Pamti vremena kada je u rezervi bilo i do njih dvadeset. Visina zarade ih najčešće odvraća, mada se prevoznici žale i na veći problem.
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << />
"Ono što je sada promenjeno jeste da zbog nedostatka dozvola mnogi naši transporteri otvaraju firme u Sloveniji i onda stvaraju ogroman sifon za vozače, odnosno za odlazak vozača i plašim se da će ta pojava u narednom periodu biti sve više izražena", objašnjava direktor "Autoprevoza" Čačak Aleksandar Petronijević.
To bi sprečila, kažu autobuski prevoznici, promena zakona.  
"Zakon kaže da vozač za polaganje D kategorije mora dve godine da ima C kategoriju. Zakonodavstva EU su odavno izbacila tu klauzulu, naše zakonodavstvo još uvek drži te dve godine što nas ometa da direktno pristupimo birou nezaposlenih i da im ponudimo stipendiranja i brzi priliv novih vozača", kaže Petronijević.
Da do njih teško dolaze kažu i privatni prevoznici.  
"Imamo problema oko raznih direktiva i kojekakvim ispunjavanjem uslova za vozače po novom zakonu sleduje SPS, odnosno profesionalna osposobljenost vozača i to će da košta vozače, bićemo u još većem problemu. Firme koje ne budu mogle da nađu nove vozače moraće da rasprodaju vozni park a to je problem za Srbiju, najveći devizni priliv je iz međunarodnog transporta robe i putnika", napominje predsednik Udruženja prevoznika MDT-sistem Ljubinko Zlatić.
Potražnja je velika, potvrđuju i u NSZ. Prošle godine do posla su najbrže dolazili vozači autobusa i teretnjaka.  
"U prošloj godini je bilo oko 2.600 prijavljenih potreba za zapošljavanjem od strane poslodavaca i gotovo svi su i zaposleni. Ono što poslodavcima može da smeta odnosno da bude problem prilikom zapošljavanja jeste da radnici ne poseduju neke dodatne veštine. Prema našim saznanjima, to je najčešće nepoznavanje nijednog stranog jezika", ističu iz NSZ.
Srpski vozači posao traže i lako ga dobijaju u Sloveniji, Hrvatskoj, Nemačkoj i skandinavskim zemljama. Tamo zarađuju tri puta više od prosečne plate vozača autobusa u Srbiji koja je do 60.000 dinara.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.