Srđan Zdravković: KANAL PRIČA! Da li ste u kanalu?

Izvor: NovaEnergija.net, 24.Apr.2016, 16:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srđan Zdravković: KANAL PRIČA! Da li ste u kanalu?

Pored sve većeg broja mogućnosti koje digitalne platforme daju svima na upotrebu, nikad nije bilo teže približiti svoj brend kupcu. Ono što je napredak tehnologije doneo sa sobom jeste to da se komunikacijska linija brend-kupac sve više proteže i da je sve nejasnija poruka koja se njome šalje.
 
Društvene mreže nam svakog dana uvode nove opcije i mogućnosti, ali da li nam to zaista i pomaže?
Brendovi danas pored već definisane komunikacije moraju konstantno da rade >> Pročitaj celu vest na sajtu NovaEnergija.net << na upoznavanju svojih “mušterija” i to mislim bukvalno na upoznavanju. Bilo bi idealno kada bi se sa svakim od njih pojedinačno čuli i postavili pitanja koja se tiču unapređenja svog poslovanja. Čak i na dugoročnom planu, to bi omogućilo veliki progres i kod komunikacije i kod dela kreiranja samog proizvoda. Međutim, jasno je i na prvi pogled koliko bi to bio mukotrpan posao i koliko bi dugo trajao, a o troškovima da ne pričamo. Ono što su društvene mreže omogućile jeste upravo ta direktna komunikacija sa klijentom i sistematičan način prikupljanja podataka.
 

 
Ali klijent ne razgovara sa mnom na društvenim mrežama?
 
Sa sve većim brojem opcija i tipova sadržaja koje internet danas nudi na mrežama kao što su Facebook, Instagram, Twitter ili Snapchat o kome se mnogo govori u poslednje vreme, kupac je doveden u situaciju da mu više ništa nije jasno. Svi danas imaju stranice na mreži, svi su skapirali lepe grafike, komunikacija se vrlo rapidno popravlja, ali rezultati ipak nedostaju mnogima. Zašto?
 
Pre nastanka internet poslovanja cela priča bila je mnogo prostija: otvorite radnju na što boljoj lokaciji i sa što lepšim izlogom, pri tom vodite računa da je proizvod koji prodajete kvalitetan. Uradite natpis na radnji koji jasno govori šta prodajete i onda čekate. Posle izvesnog vremena i određenog broja usluženih kupaca, ljudi su čuli da postojite i da prodajete proizvod koji se svima koji su ga prodali svideo. Oni dolaze da i sami probaju i ukoliko se i sami uvere u kvalitet, oni postaju vaše mušterije.
 

 
Kako sada to izgleda na netu?
 
Na feed-u vam se pojavi post sa divnom slikom nekog proizvoda. Slika vas opčini i još kad pročitate tekst u kome je u jednoj rečenici rečeno sve bitno, vi ste već otišli na stranicu i lupili lajk. Tamo vas čeka još lepih sadržaja kojima ne odolevate i vi na kraju odlazite da potražite taj proizvod van mreže. Ali, tamo vas ipak čeka nešto drugo. Na slici je delovalo lepše, veće, šarenije, a sam tekst je govorio nešto što nije do kraja dosledno. Na prvi pogled kupac doživljava blago razočarenje koje ga u startu odvlači od proizvoda zbog koga je i došao iako je taj proizvod zapravo jako dobar. Prvi utisak je ipak prvi.
 
Dakle, lično poverenje je kategorija koja sa napredovanjem internet marketing-a lagano nestaje. Ono što je nekada služilo sticanju poverenja jeste zapravo vlasnik tog poslovanja ili onaj koji u tom treutku stoji za kasom. Kupci neretko ocenjuju sve prema tome, neretko su spremni i da negiraju brendu koliko je lice koje ga predstavlja u radnji u neskladu sa njihovim potrebama.
 

 
Ali ko stoji za kasom na onlajn stranicama?
 
Trebalo bi da ste to vi, sa svim što jeste i što predstavljate u životu, i to ne samo poslovno, već i ono što kao čovek predstavljate u društvu. To je ona karika koju su nam društvene medije prvo zamaskirale, a sad već i oduzele na neki način. Opstaju uglavnom brendovi koji uspevaju da ispričaju svoju ličnu priču kroz proizvode koje prodaju i to je verovatno i objašnjenje za ekspanziju Snapchat-a koji jedino što omogućava jeste ta priča iz prvog lica koja je neponovljiva, isto kao što je priča prodavca u radnji kada uđete neponovljiva. Biti medij (BeMedia) u današnje vreme ne zahteva ništa više nego pre 100 godina, razlika je samo u tehnologiji i broju kanala koje imamo na raspolaganju. Kada brend zaboravi ko je suštinski, tada će i kupci zaboraviti na taj brend, jer kupac prepoznaje samo ono što mu je blisko a to je ljudski faktor. Govoriti o KPI-evima i engagement-u zvuči strava i čini da se osetimo pametni kada predstavljamo svoje usluge kupcu, ali to samo tako zvuči!
I zato budite iskreni sa svojim mušterijama, dozvolite im da budu deo vaše radnje i da osete njen miris. Dozvolite im da čuju vaš glas i da osete stisak vaše ruke. Dozvolite im da učestvuju u toj kupovini na ljudski način jer ljudi “vole da kupuju, ali ne vole da im prodaju”!
 
Autor: Srđan Zdravković, Founder at BEMedia.rs, bavi se internet i digitalnim tehnologijama više od 6 godina. Osnivač je kreativne agencije BEMedia Solutions u okviru koje radi na razvoju novih medija i kanala poput društvenih mreža, interaktivnih web sadržaja, video i animacionih tehnologija prilagođenih za net, kao i pisanje kreativnih kampanja za digital platforme. Takođe, baveći se streaming tehnologijama, osnivač je najvećeg online radija www.betonradio.rs i radio na pionirskim projektima audio i video strimovanja u Srbiji. Pokretačku energiju pronalazi u novim primenama tehnologija na polju marketinga za različite vrste klijenata kao i precizno vođenje i realizacija projekata sa inovativnim tehnološkim zahtevima. Radeći na mnogim startup-ima u početnim fazama kao savetnik i kreator različitih strategija, poslednjih godina dosta radi na novim načinima prodaje putem interneta.
Izvor: lonerwolf.com/blog.actionsprout.com/craftingconnections.net

Nastavak na NovaEnergija.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NovaEnergija.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NovaEnergija.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.