Srbija dobija prvi Kontakt centar za bezbednost dece na internetu

Izvor: NovaEnergija.net, 06.Dec.2016, 12:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srbija dobija prvi Kontakt centar za bezbednost dece na internetu

Svi građani Srbije moći će da prijave štetne, neprimerene i opasne sadržaje na internetu, zahvaljujući IT projektu koji će objediniti rad svih nadležnih institucija. Kontakt centar za upravljanje incidentima i pružanje podrške informacionoj bezbednosti i bezbednosti dece na internetu, koji sprovodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u saradnji sa kompanijom Asseco SEE, regionalnim liderom i jednom od najvećih IT kompanija u Evropi, najavljen je u ponedeljak.
Osnivanje >> Pročitaj celu vest na sajtu NovaEnergija.net << jedinstvenog nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu, pokrenut je na osnovu Uredbe za bezbednost dece na internetu, koja nalaže prevenciju i edukaciju iz ove oblasti, kao i osnivanje centra za prijavljivanje svih vrsta zloupotreba
Kontakt centar omogućiće roditeljima, nastavnicima, ali i svim drugim građanima, kao i samoj deci, kada posumnjaju da su bezbednost ili prava deteta na internetu ugrožena, da prijave takav slučaj ili sumnju, ali i da se informišu o potencijalnim opasnostima na internetu – izjavila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Osim suzbijanja zloupotreba i unapređenja onlajn bezbednosti dece, cilj projekta je prevencija i edukacija, kao i podizanje nivoa digitalne pismenosti kod svih građana Srbije, koje uključuje i ukazivanje na prednosti korišćenja IKT-a u obrazovanju, poslovanju, svakodnevnom životu.
Činjenica da 80% dece u Srbiji ima profil na društvenim mrežama, da deca počinju da koriste internet u sve ranijem uzrastu, a da roditelji vrlo retko nadgledaju online aktivnosti svoje dece, dovoljno govori o potrebi za unapređenjem bezbednosti dece na internetu. Kol centar za pružanje podrške informacione bezbednosti biće jedinstveno mesto za pružanje saveta i prijem prijava u vezi sa njihovom zaštitom – rekao je član odbora direktora Aseko SEE Igor Brnabić.
Osim adekvatnog i efikasnog rešavanja problema, samim tim i smanjenja stope zloupotreba interneta, osnivanje Kontakt centra omogućiće i vođenje statistike o vrsti, načinima i pokušajima zloupotreba, pa će se na taj način videti po prvi put koje su najveće opasnosti kada je u pitanju Srbija – rekao je direktor infrastrukturnih servisa Aseko SEE Dejan Đokić.
U pitanju je prvi projekat ovakve vrste u Srbiji, koji podrazumeva saradnju velikog broja institucija, koje će kroz portal, društvene mreže i putem kol centra, obrađivati pitanja, prijave i žalbe građana iz oblasti bezbednosti dece na internetu. Kompanija Asseco SEE će kreirati sveobuhvatni informacioni sistem koji će omogućiti prikupljanje i obradu prijava, kao i informisanje i edukaciju građana o svim pitanjima u vezi sa bezbednošću na internetu. Aplikacija koja će biti sastavni deo projekta, biće dostupna i predstavnicima nadležnih institucija među kojima su MUP, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo prosvete i druge, navedeno je u saopštenju kompanije Asseco.
Izvor: ekapija.rs
Foto: yayimages.com

Nastavak na NovaEnergija.net...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NovaEnergija.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NovaEnergija.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.