Izvor: Glas javnosti, Tanjug, 14.Feb.2010, 07:21 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Srbi ne mare za organsku hranu
BEOGRAD - U Srbiji je još primetna mala potrošnja organske hrane, na šta ukazuje i podatak da se čak 80 do 90 odsto te proizvodnje izvozi, što je posledica nedovoljnog informisanja i obrazovanja potrošača, procenjuje Tanja Stojanović, predstavnica firme "Rojal eko fud".
Stojanovićeva naglašava da je za brendiranje takve hrane bitno uvođenje ekološkog marketinga, kao specifične kategorije ekološkog obrazovanja i osvešćivanja potrošača.
Ona je precizirala da >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << je organska hrana strogo kontrolisana, dobijena u proizvodnom postupku regulisanom zakonom, biološki je i nutritivno bogatija, sadrži više minerala, vitamina, antioksidanata, više gvožđa, cinka i kalcijuma... Istovremeno, ne sadrži ostatke pesticida, teških metala, ne može da bude genetski modifikovana i definitivno je, kako ističe, ukusnija.
- Mala potrošnja govori o nedostatku ekološkog marketinga, na osnovu koga bi ljudi trebalo pre svega, da shvate prednosti organske hrane i da se ekološki odnose prema životnoj sredini, koju ona ne zagađuje. Delom na malu potrošnju utiče i kupovna moć, ali ne presudno, jer je ta hrana za oko 30 odsto skuplja, ali i mnogo vrednija - ukazala je Stojanovićeva.
Ona je dodala da je u organskoj proizvodnji potrebna sertifikacija od početka proizvodnog procesa, odnosno od zemljišta i sadnog materijala, preko celog procesa proizvodnje, ambalaže do dolaska do kupca.
Evropsko tržište, prema njenim rečima, može da apsorbuje veliku količinu organskih proizvoda iz Srbije, u kojoj već sada postoji oko 1.800 hektara sertifikovanog zemljišta, što je još malo, ali zato ima mnogo više hektara pod divljim voćem i lekovitim biljem.
Ona je podsetila da je "Rojal eko fud" pokazao da je takva proizvodnja iz Srbije dobro prihvaćena u Evropi, jer je tri puta dobio nagradu u Briselu za ukus i kvalitet svojih proizvoda i to za ljuti ajvar, ljuti umak od šljiva i slatko od višnje.