Slovenačka mornarica ispituje novu domaću bespilotnu letelicu Galeb sa vertikalnim poletanjem i sletanjem

Izvor: TangoSix.rs, 22.Jan.2021, 09:00

Slovenačka mornarica ispituje novu domaću bespilotnu letelicu Galeb sa vertikalnim poletanjem i sletanjem

Ministarstvo odbrane Slovenije saopštilo je početkom januara da je slovenačkoj mornarici predata na ispitivanje nova domaća bespilotna letelica nazvana Galeb koju su u saradnji sa ministarstvom odbrane razvile četiri slovenačke kompanije. Kako je navedeno, Galeb je imao prve probne letove novembra 2020. a istog meseca je predstavljen slovenačkoj vojsci. Informacije koje budu dobijene nakon završetka ispitivanja u vojsci, poslužiće za dalji razvoj a ako se završi uspešno letelica >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << će biti uvedena u operativnu upotrebu slovenačke vojske.
Ova bespilotna letelica, koja predstavlja hibrid aviona i multikoptera, ima vertikalno poletanje i sletanje (VTOL), namenjena je prvenstveno za upotrebu sa višenamenskog broda slovenačke mornarice Triglav, može da izviđa sa udajenosti do 30 km, prenosi sliku u realnom vremenu, u svim vremenskim uslovima i prilagođen je za upotrebu na moru jer je jedan od zahteva bio da, pošto se može desiti da letelica padne u more, bude otporna na slanu vodu i hemikalije za čišćenje.
U razvoju su, uz podršku ministarstva odbrane, učestvovale slovenačke kompanije OneDrone (zadužena za projektovanje), ElevonX koji je proizvođač letelica, Atmolab kao proizvođač dnevnih i noćnih kamera i Mil Sistemika koja se bavi razvojem softvera. Na ovaj način je slovenačka vojska uložila novac u razvojne tehnologije i podržala domaću industriju. Slovenački internet portal 24ur je preneo informaciju da je razvoj trajao nešto manje od dve godine i da je, zajedno sa prototipom, to plaćeno 180 hiljada evra.
Turela sa senzorima se može uvući u trup čime je postignuta dodatna zaštita sistema / Foto: Ministarstvo odbrane Slovenije Projektanti su se odlučili za VTOL konfiguraciju, jer je se hteo izbeći način poletanja katapultiranjem i sletanje uz pomoć mreže ili padobrana što je uglavnom pogodno na većim brodovima. Sletanje letelice sa padobranom može biti problematično zbog mogućeg jakog vetra kao i kretanja broda i može znatno ograničiti njenu upotrebu.
Digitalna radio-veza sa bespilotnom letelicom dometa 30 km zasnovana je na kodiranim NATO frekvencijama, od senzora tu je kamera visoke rezolucije sa optičkim zumom koji ima uvećanje do 30 puta, potom dnevna i noćna kamera a tu je i laserski daljinomer za određivanje koordinata cilja. Kućište sa senzorima je vodootporno a dodatnu zaštitu predstavlja i mogućnost njegovog uvlačenja u trup. Kao prednost sistema navodi se da se odmah nakon poletanja može automatski usmeriti prema željenom objektu i da je onda samo potrebno da operator prilagođava rutu letelice.
Slika i informacije koje se dobijaju sa letelice mogu se pratiti i na više prijemnika na zemlji, kako u komandi, tako i u borbenim vozilima ili u jedinicama na terenu (npr. kod specijalista za vođenje i upravljanje bliskom vazduhoplovnom podrškom, tzv JTACs Joint Terminal Attack Controllers ili korekture artiljerijske vatre). Istaknuto je takođe da bespilotna letelica ima mogućnost automatskog praćenja objekata.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
The post Slovenačka mornarica ispituje novu domaću bespilotnu letelicu Galeb sa vertikalnim poletanjem i sletanjem appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.