Izvor: Kurir, 10.Nov.2015, 18:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SAVET ZA ŠTAMPU: Blic, Alo i 24sata neovlašćeno objavljivali Kurirove tekstove

SAVET ZA ŠTAMPU: Blic, Alo i 24sata neovlašćeno objavljivali Kurirove tekstove

Savet za štampu doneo je odluku kojom se dnevni listovi "24 sata", "Alo" i "Blic" prekršili Kodeks novinara u delu koji se odnosi na poštovanje autorstva.

Ovakve odluke Savet za štampu je doneo nakon nekoliko žalbi glavnog i odgovornog urednika "Kurira" Milana Lađevića, koji se žalio zbog toga što su ovi listovi preuzimali "Kurirove" tekstove bez ovlašćenja.

Lađević je savetu podneo žalbu na list "24 sata" zbog neovlašćenog preuzimanja teksta "Nikada nećete >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << pogoditi šta povezuje Kristijana i Branku Katić", objavljenog 22. septembra 2015. godine, objasnivši da pritom autor teksta nigde nije citiran.

Savet je saopštio da je dnevni list "Alo" je u onlajn izdanjima objavio tekstove “MINISTARKA PROTIV DRŽAVNE POLITIKE: Kori stala uz Milanovića”, “BEZ DLAKE NA JEZIKU Mrka: Toma je seks mašina” i “LIDER RADIKALA O PREDSEDNIKU NIKOLIĆU Šešelj: Kakva seks mašina, to je glupost”, objavljenim 26, 27. i 28. septembra 2015. godine, da je prekršen Kodeks novinara koji se tiče poštovanja autorstva.

I dnevni list "Blic" je tekstovima “Ćazim Osmani kupuje Miloševićevu vilu od 3,5 miliona evra”, “Marina Tucaković: Seks sa Oliverom bio je dobar” i “Vulin: Nikolić trebalo da se konsultuje sa Vučićem”, objavljenim 7.marta, 24.aprila i 8.juna 2015. godine u onlajn izdanju, prekršio kodeks u delu koji se tiče autorskih prava.

Komisija Saveta za štampu je zaključila da su svi listovi koji su tuženi morali da navedu izvor, odnosno autora, kao i da od redakcije "Kurira" traže saglasnost za objavljivanje teksta.

- Komisija podseća da su mediji,po Kodeksu, dužni da poštuju važeće zakonodavstvo o zaštiti autorskih prava. Prema Zakonuo autorskim i srodnim pravima, bez dozvole autora i bez plaćanja autorske naknade mogu se koristiti dnevne informacije i vesti koje imaju prirodu novinskih izveštaja. U ovom slučaju, preuzeti tekstovi nisu ni vesti, ni izveštaji, već rubrike, odosno intervju - piše u izveštaju.

Inače, svi listovi su u obavezi da objave odluke Saveta za štampu.

(E.P.K.)

Autor: Beta

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.