Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

Izvor: TangoSix.rs, 13.Maj.2022, 09:01

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

Ruska korporacija United Engine Corporation (UEC, ODK) koja se nalazi u sastavu Državne korporacije Rostec saopštila je da je uspešno završila program testiranja prvog prototipa motora PD-8. Kako je navedeno, ispitivanja su potvrdila da motor i njegovi sistemi mogu da rade u okviru osnovnih parametara koji su navedeni u projektnom zadatku, kao i da su primenjena projektna rešenja u proizvodu ispravna.
Tokom višefaznih ispitivanja, stručnjaci UEC otklonili su greške u sistemima >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << automatske kontrole i stabilizovali pokretanje motora sa daljim radom u praznom hodu. Inženjeri su izvršili neophodan broj zapuštanja kako bi zabeležili osnovne parametre motora u svim režimima rada, od ‘‘praznog hoda‘‘ do ‘‘punog gasa‘‘.
Motor PD-8 biće ispitan i na avionu – letećoj laboratoriji Il-76LL / Foto: ODK – Završetak testova motora PD-8 na ispitnom stolu je najvažnija faza u razvoju novog ruskog motora za civilnu avijaciju, pre svega za verziju aviona Suhoj Superdžet (SSJ New) kod koje su strane komponente zamenjene domaćim. Sledi testiranje pojedinačnih komponenti motora na posebnim ispitnim stanicama. Takođe je planirano ispitivanje motora pomoću aviona leteće laboratorije Il-76LL i izvođenje velikog broja inženjerskih proračuna. Sve ovo je deo posla kojim će se potvrditi da pokazatelji performansi testiranog motora ispunjavaju zahteve sertifikacione osnove za motor PD-8 – izjavio je Vladimir Artjakov, prvi zamenik generalnog direktora Državne korporacije Rosteh.
Dvovratilni turboventilatorski motor PD-8 namenjen je putničkom avionu SSJ-New i amfibiji Be-200, izrađen je od najsavremenijih materijala proizvedenih uz primenu naprednih tehnologije obrade, uključujući aditivnu proizvodnju. Mnoga preduzeća iz sastava korporacije UEC je uključeno u ovaj proces, a u velikoj meri se koriste stečena iskustva tokom rada na motoru PD-14.
– Program ispitivanja je obuhvatao merenje parametara za procenu termičkog stanja, izdržljivosti i otpornosti na vibracije delova i komponenti motora tokom njegovog rada, a pritom su provereni njegovi sistemi za vazduh, ulje i gorivo. Stanje delova i komponenti prototipa motora PD-8 je tokom ispitivanja procenjeno pomoću 500 specijalnih senzora. Podaci dobijeni uz njihovu pomoć podležu daljoj analizi radi procene operativnosti glavnih komponenti i sistema – rekao je Jurij Šmotin, generalni konstruktor UEC.
Udeo uvoznih komponenti na avionu SSJ je trenutno najmanje 70 procenata. Na novom SSJ-New bi to drastično trebalo da se smanji, plan je da 97 posto inostranih delova bude zamenjeno ruskim / Foto: OAK Još od početka uvođenja zapadnih sankcija 2014. godine koje su u poslednje vreme, a naročito nakon napada na Ukrajinu, teško pogodile rusku vazduhoplovnu industriju, Rusija nastoji da u projektima putničkih aviona koji su razvijeni u tesnoj saradnji sa zapadom, primenjene inostrane tehnologije zameni sopstvenim proizvodima. Između ostalog tu su i nove pogonske grupe, motor PD-8 za avione SSJ-New i Be-200 kao i PD-14 za avion MS-21.
U slučaju aviona SSJ, Ministarstvo trgovine i industrije Rusije objavilo je sredinom marta ove godine konkurs za razvoj varijante (sa budžetom od oko 220 miliona dolara) u kome bi 97 posto inostranih delova biti zamenjeno ruskim. Prvi prototip aviona sa oznakom SSJ-New (RRJ-95NEW-100) trebao bi da se pojavi 2024. godine što je prema mišljenju mnogih stručnjaka nerealno, a direktor Rosteha Sergej Čemezov izjavio je decembra 2020. godine da bi razvoj ove varijante mogao koštati oko 1,7 milijardi dolara.
Optimisične najave iz marta meseca govore o tome da bi sertifikacije motora PD-8 trebalo da budu završene za 12-14 meseci, a serijska proizvodnja bi počela 2025. Nije naravno potrebno zameniti samo motore, trenutni udeo uvoznih komponenti u avionu je najmanje 70 posto. Od 2020. godine fabrika ‘‘Irkut‘‘ objavila je bar 20 tendera za proizvodnju i nabavku domaćih komponenti za avion SSJ-New među kojima su npr. putnička sedišta, tobogana za evakuaciju, sistem za snimanje informacija o letu i senzori temperature vazduha.
The post Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8 appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.