Izvor: B92, 02.Apr.2009, 22:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Roba iz druge ruke još nepopularna

Beograd -- Uprkos ekonomskoj krizi, trgovci u beogradskim prodavnicama polovne robe kažu da se promet nije povećao i da im uglavnom i dalje dolaze samo stalne mušterije.

U beogradskim "seknd hend" prodavnicama prodaje se roba po vrlo pristupačnim cenama, pa tako možete kupiti majice za 100, pantalone za 400, a cipele za samo 250 dinara. Vlasnici ovih radnji uglavnom imaju svoje stalne mušterije, čiji ukus dobro poznaju i na osnovu koga biraju garderobu.

"Ja >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << dolazim već dve-tri godine i vrlo sam zadovoljna, kupujem svašta, šta mi tog momenta zapadne za oko - to kupim", kaže jedna od redovnih mušterija.

"Mogu mnogo jeftinije lepe stvari da se nađu, firmirane i to je strana roba", rekla je druga mušterija.

Iako u "seknd hend" prodavnicama najčešće kupuju žene, mušterije su i muškarci koji tačno znaju šta im je potrebno i nisu probirljivi.

Većina ovih prodavnica odeću nabavlja iz evropskih zemalja gde su lanci korišćene robe vrlo razvijeni i imaju veliki izbor garderobe.

"Ja putujem u Štutgart, tu postoje ogromni magacini, tamo možete kupiti robu koja je balirana, ali ja ne kupujem tamo, ja kupujem svako parče pojedinačno, svako parče sama biram", kaže Danica Bogović iz prodavnice "Mimi".

Ljudi koji ne vole da kupuju u "seknd hend" radnjama, kao razloge najčešće navode to što ne znaju ko je pre njih nosio odeću i da li ona je čista.

U prodavnici "Euro market" kažu da se na rafovima nalazi samo proverena roba koja je prošla selekciju.

"Imamo magacin u Batajnici gde se klasira roba i gde se radi hemijsko čišćenje, aerosoli, pegle, a i pre granice je odrađeno hemijsko čišćenje jer roba ne može da uđe u zemlju ako nije dezinfikovana", kaže Liljana Majstorović iz prodavnice "Euro market".

I dok u velikim evropskim gradovima u "seknd hend" prodavnicama kupuju i oni koji sebi mogu da priušte skupu garderobu, kod nas još uvek postoji otpor prema ovim radnjama.

Ekonomska kriza za sada nije privukla nove kupce, kao što je to u zemljama u okruženju, ali to ne znači da ih u budućnosti neće biti više.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.