Rečni gradski prevoz u Beogradu – kada će ideja stara decenijama biti realizovana

Izvor: RTS, 20.Jan.2020, 14:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Rečni gradski prevoz u Beogradu – kada će ideja stara decenijama biti realizovana

Da li će Beograd posle decenija rasprava ipak dobiti svoj rečni gradski prevoz pokazaće nova studija Gradskog sekretarijata za saobraćaj čija je izrada u toku. Najzainteresovaniji je Obrenovac koji tvrdi da dnevno ima oko 22.000 putnika koji bi brodom stizali u centar Beograda. Ideja ima i za linije koje spajaju Borču, Novi Beograd i Višnjicu sa Ušćem i centrom grada.
Studija Gradskog sekretarijata >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << za saobraćaj treba da poveže rečni i gradski prevoz kako bi se rasteretile sadašnje linije GSP-a i pružila alternativa putnicima koji žele jeftin, ekološki i atraktivan prevoz.

Centralni hab mogla bi biti obala Beograda na vodi odakle bi plovila koja još nisu definisana po kapacitetu mogla da voze za Novi Beograd, Zemun, Višnjicu, Borču ili novobeogradske blokove.
Svi terminali morali bi da imaju vezu sa autobuskim ili tramvajskim prevozom sa mogućnošću presedanja.
Sekretar za javni prevoz Beograda Jovica Vasiljević kaže da je ideja da se rečni gradski prevoz integriše u postojeći sistem javnog prevoza.
"Treba nam adekvatna studija za uvođenje takvog prevoza, da vidimo kako bismo postojeći sistem integrisali u sistem tarifa javnog prevoza, da sve bude celina, da pruži dodatni kvalitet građanima koji bi izbegli gradske gužve, imali kraće i atraktivnije putovanje", ističe Vasiljević.
Obrenovac u ovom trenutku nudi čak četiri lokacije za ovakav vid prevoza kojim bi, za 20 do 30 minuta, do centra Beograda moglo da se preveze čak 30.000 ljudi.
"Može do Zemuna, može do Beton hale. Lastin autobus iz Obrenovca suštinski sada ide na autobusku stanicu u Beogradu, a ovako bi došao u Beton halu koja je suštinski odatle manje od kilometra", kaže predsednik Opštine Obrenovac Miroslav Čučković.
Studija mora da vodi računa da poveže najbitnije centralne delove Beograda na obalama Save i Dunava.
Ona mora da uzme u obzir i turističke potencijale naših reka, ali i to da stanica svakako mora biti kod atraktivnih lokacija kao što su Muzej savremene umetnosti, Kalemegdan, Zemunski kej...
Da bi se pronašla konkretna rešenja potrebno je bar još godinu dana, ali Obrenovčani ističu da od odluke do realizacije može proteći manje od pet godina.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Da li ćemo od Obrenovca, Novog Beograda i Borče ići BRODIĆIMA DO CENTRA? Da li se sećate kako je prošao pokušaj 2008?

Izvor: Blic, 20.Jan.2020

Da li će Beograd posle decenija rasprava ipak dobiti svoj rečni gradski prevoz pokazaće nova studija Gradskog sekretarijata za saobraćaj čija je izrada u toku. Najzainteresovaniji je Obrenovac koji tvrdi da dnevno ima oko 22.000 putnika koji bi brodom stizali u centar Beograda. Ideja ima i za linije...

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.