Razmišlja li se o smanjenju dozvoljene brzine na auto-putevima i u gradovima

Izvor: RTS, 27.Maj.2020, 09:40

Razmišlja li se o smanjenju dozvoljene brzine na auto-putevima i u gradovima

Na putevima Srbije od ukidanja vanrednog stanja dogodilo se, prema podacima MUP-a, 1.450 saobraćajnih nesreća. Poginule su 23 osobe, 11 vozača, četvoro pešaka i osmoro biciklista i motociklista. I vikend za nama obeležile su teške saobraćajne nesreće u kojima su stradale čitave porodice. Sudeći po statistici, gotovo svakodnevni apeli da se poštuju ograničenja brzine i uslovi na putevima nemaju baš veliki uticaj na učesnike u saobraćaju. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS <<
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da su se svi učesnici u saobraćaju tokom vanrednog stanja navikli na manji broj vozila i manji broj pešaka.

"Sada se polako vraćamo u normalu. Moramo da shvatimo da od nervoze, žurbe, neke ljutnje u saobraćaju ne možemo da imamo nikakvu korist već samo štetu", rekao je Okanović za RTS.
Među stradalima je čak osmoro vozača dvotočkaša.
"Početak sezone je uveliko u jeku i sa dolaskom lepog vremena sve je više dvotočkaša, zato molim vozače automobila, autobusa i kamiona da obrate pažnju na njih, da shvate da su oni takođe tu u saobraćaju i da su potpuno ravnopravni učesnici i molim sve vozače pre svega motociklista radi da kada god skreću, kada god se polukružno okreću ili prestrojavaju da uključe žmigavac", poručio je Okanović.
Primetan je i veći broj čeonih sudara, a Okanović navodi da su prelasci na levu stranu kolovoza jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća.
"Vozila prelaze na levu stranu iz više razloga – gledanje u mobilni telefon, pokušaj preticanja, zdravstveni problem vozača", ističe Okanović i dodaje da se jako teško izbegavaju takvi sudari, ali da ukoliko se koriste sigurnosni pojasevi i na prednjim i na zadnjem sedištu velike su šanse da se preživi čeoni sudar.
"Posebno skrećem pažnju roditeljima da se nipošto ne igraju životima svoje dece, već da vežu dete sigurnosnim pojasem i da ukoliko je niže od 135 centimetara prevoze dete u bezbednosnom sedištu", zaključio je Okanović.
Neke zemlje u Evropi su smanjile brzinu na auto-putevima na 100 kilometara na čas i ograničile brzinu na 30 kilometara na sat u gradovima, a Okanović kaže da države koje imaju najbolje rezultate u oblasti bezbednosti saobraćaja u Evropi su upravo one koje imaju niža ograničenja – Švedska, Norveška, Velika Britanija.
"Tamo su ograničenja na auto-putevima 110, odnosno 112 kilometara na čas. U mnogim gradovima postoji inicijativa da se dozvoljena brzina smanji na 30, odnosno 40 kilometara na čas. Međutim, tu je prosto pitanje gde naći balans između rizika i nekih drugih potreba za efikasnim odvijanjem saobraćaja", naglašava Okanović i dodaje da ukoliko se takva inicijativa bude razmatarala struka će dati svoj odgovor.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Od ukidanja vanrednog stanja poginule 23 osobe u Srbiji

Izvor: Nezavisne Novine, 27.Maj.2020

BEOGRAD - U Srbiji se od ukidanja vanrednog stanja, 6. maja, dogodilo 1.450 saobraćajnih nesreća u kojima su poginule 23 osobe, a nadležni su i danas apelovali da se oprezno vozi.

Nastavak na Nezavisne Novine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.