
Izvor: TangoSix.rs, 02.Sep.2025, 08:46
Prvi let američke razvojne besposadne varijante helikoptera H145M
Kompanija Erbas, odnosno njen odbrambeni sektor u Americi (Airbus U.S. Space & Defense) saopštila je da je, u okviru razvoja letelice MQ-72C „Lakota Connector“ nedavno izvršila prvi probni let helikoptera koristeći softverski paket „Hivemind“ kompanije „Shield AI“. Kako se navodi, to je prvi korak u razvoju programa „Aerial Logistics Connector“ (ALC) američkog marinskog korpusa (USMC).
Kao opitna letelica korišćen je helikopter >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << H145M u varijanti UH-72B, u cilju usavršavanja tehnologija, skraćivanja vremena za razvoj, kao i smanjivanja troškova i tehnološkog rizika. Integracija sistema „Hivemind“ završena je za manje od dva meseca, čime su pokazane prednosti njegove modularne i platformski agnostične arhitekture.
Helikopter UH-72B Lakota koristi se u opitne svrhe, softver „Hivemind“ je integrisan za samo dva meseca / Foto: Erbas
– Tokom testa, H145 je leteo pod direktnom kontrolom softvera za autonomiju koji je fukcionisao zajedno sa Erbasovom Helionix avionikom. Integrisani softver je služio kao kontrola sistema misije letelice, izvodeći automatsko poletanje, sletanje i druge opitne radnje kako bi se prikazala sposobnost softvera da upravlja letelicom bez pilota.
MQ-72C Logistics Connector se trenutno razvija kao bespilotna varijanta UH-72 Lakota, višenamenske platforme koja bi mogla da se koristi za obavljanje velikog broja zadataka, najavljuje Erbas. Ugradnja softvera za autonomiju „Hivemind“ kompanije „Shield AI“ proširuje mogućnosti platforme kroz operacije omogućene autonomijom u širokom spektru logističkih i operativnih scenarija. – saopšteno je iz Erbasa.
Kako se još navodi, nivo autonomije MQ-72C biće skaliran tokom daljih test aktivnosti i demonstracija, što će na kraju dovesti do bespilotnih operacija u „izazovnim logističkim okruženjima“. Cilj američkog ogranka Erbasa je da se softver za autonomiju misije na kraju pored MQ-72C, može iskoristiti za dodavanje autonomnih mogućnosti drugim varijacijama helikoptera.
Render verovatnog budućeg izgleda letelice MQ-72C / Foto: Airbus
„Airbus US“ ulazi u drugu godinu relizacije programa „Aerial Logistics Connector Middle Tier of Acquisition (MTA) Rapid Prototyping Program“, koji ima za cilj da obezbedi prototipove letelica kako bi otužanim snagama demonstrirao mogućnosti kroz niz operativnih demonstracija i eksperimenata.
The post Prvi let američke razvojne besposadne varijante helikoptera H145M appeared first on Tango Six.