Izvor: B92, 10.Jun.2005, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Proradio" pacijentov advokat

Beograd -- Građani se pacijentovom advokatu najčešće žale na kvalitet usluga, neosnovanu naplatu i refundaciju.

Institucija zaštite prava pacijenata, pacijentov advokat, postoji u svim zdravstvenim ustanovama u Srbiji skoro tri godine. Pacijentov advokat u Domu zdravlja Stari grad u Beogradu Slobodanka Radulović kaže da se broj prigovora smanjio u odnosu na period od pre dve ili tri godine jer su građani u početku imali i nerealne zahteve.

Sada mesečno biva >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << podneto tri do pet prijava, ali se pacijenti često jave i telefonom s pitanjima ili predlozima, kaže Slobodanka Radulović.

"Pacijenti se uglavnom žale na vreme čekanja, na nekorektno ponašanje zdravstvenih radnika i na kvalitet zdravstvenih usluga. Davali su i predloge za poboljšanje rada naše službe, pa je tako jedan pacijent predložio da lek za oftalmologiju bude prebačen sa negativne na pozitivnu listu. Ja sam taj predlog poslala Ministarstvu i to je urađeno. Da li je to zbog našeg predloga, ne znamo, ali je lepo što pacijenti instituciju smatraju svojom", kaže ona.

Drastični primeri

O svim prigovorima obaveštava se uprava. Direktorka Doma zdravlja Stari grad Slavica Krunić Kuculović smatra da su primedbe pacijenata značajne za efikasniji rad i bolju organizaciju službe.

"Pritužbe su različite, ali najdrastičniji primer je žalba jednog pacijenta na lekarku koja mu nije ukazala pomoć, adekvatnu i brzu, kada je bio u besvesnom stanju. Ja sam to razrešila tako što sam smenila koleginicu sa mesta šefa ambulante i smanjila joj platu", kaže ona. Direktorka tog doma zdravlja planira da svakog meseca izdvoji jedan dan za razgovor s pacijentima.

A korupcija?

Građani se vrlo često direktno obraćaju i Ministarstvu zdravlja, kaže Maja Ivetić, pomoćnik ministra za prava pacijenata. "Pretpostavljam da građani imaju strah da zaštitnici prava pacijenata neće biti dovoljno objektivni, da su neefikasni itd. Mislim da je takva bojazan neopravdana. Najveći broj prigovora odnosi se na probleme s refundacijom i neosnovanom naplatom zdravstvenih usluga", kaže ona.

Zanimljivo je da se građani pacijentovom advokatu ne žale na korupciju, koja je, prema nekim istraživanjima, najprisutnija upravo u zdravstvu. Za tako osetljivu stvar oni se, prema dosadašnjem iskustvu, uglavnom obraćaju policiji i zdravstvenoj inspekciji.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.