Probijeni tuneli Šarani i Brđani

Izvor: Politika, 09.Maj.2015, 21:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Probijeni tuneli Šarani i Brđani

Prvi put u Srbiji probijena dva tunela u jednom danu, cena auto-puta Ljig–Preljina od 308 miliona evra neće biti premašena već je ušteđeno 14,5 miliona, jedna traka u saobraćaju verovatno već ove godine

Šarani – Brđani – Najduži tunel na auto-putu Ljig–Preljina probijen je juče u 11.00 sati kod sela Šarana, a tridesetak minuta kasnije mašinisti su uklonili i poslednji metar serpentinita u susednom tunelu, u Brđanima. Direktor Koridora Srbije, Dmitar >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Đurović, saopštio je na gradilištu da će jedna traka poluprofila između Ljiga i Preljine da bude otvorena za saobraćaj najverovatnije do kraja ove godine, a čitav put do 25. avgusta 2016.

– Ovo je velika pobeda graditelja na Dan pobede, jer se nikad u Srbiji nije dogodilo da dva tunela budu probijena u istom danu. Zato zahvaljujem izvođaču radova „Azvirtu” iz Azerbejdžana i podizvođačima. Ovaj auto-put ugovoren je na 308 miliona evra i cena neće biti premašena. Naprotiv, do sada smo postigli uštede od čak 14,5 miliona evra, ali ćemo pola miliona uložiti kako se auto-put u Preljini ne bi završavao u njivi, i tu moramo izgraditi vezu s magistralnim – kazao je Đurović.

On je dodao da je od 40.359 metara budućeg auto-puta između Ljiga i Preljine do sada asfaltirano 24.500 metara i da će do kraja ove godine čitava deonica dobiti asfaltnu presvlaku. Pored toga, izvođač ima uslov u ugovoru da pre konačne isplate mora izraditi ili vratiti u prvobitno stanje 27 kilometara paralelnih puteva koje su graditelji koristila za pristupe trasi auto-puta, a do sada je asfaltirano 7,1 kilometar tih okolnih drumova.

Mašinisti i radnici beogradskog „Energoprojekta” juče su bocom vina proslavili probijanje i druge, leve cevi tunela Šarani, dugačke 887 metara. Poslednji metar stene oborio je bagerista Dragan Miković (32), inače Kraljevčanin, čekićem snage 2,5 tone i to je bila nagrada za dvogodišnji trud radnika ovog podizvođača koji je, u jeku najvećih radova u tunelu, imao 270 ljudi duž gradilišta.

– Tunel je širok 12 metara, ima dve saobraćajne trake i zaustavnu i pešačke staze. Građen je novom austrijskom metodom sa četiri napadna mesta a predviđena su i tri poprečna hodnika, jedan za vozila a dva za pešake. Drugu, desnu traku koja je dugačka 883 metra probili smo 28. marta, sada sledi da do kraja godine završimo sekundarnu oblogu, a do aprila iduće i kompletan tunel. Izuzetno smo zadovoljni ovim uspehom, prva cev je probijena sa tačnošću od dva centimetra a ova, čini mi se, u milimetar – kazao je Dragan Ristić, direktor projekta „Šarani” u „Energoprojektu niskogradnji”.

Glavni inženjer tehničke operative u tunelu, Zoran Kovačević, ističe da su ekipe radile u tri smene svih sedam dana, dakle neprekidno. Ugovorena vrednost radova na ovom prolazu kroz planinu je 48.717.600 evra.

Nekoliko kilometara bliže Preljini i samo malo kasnije, bagerista „Planuma” probio je desnu cev tunela Brđani, dugačku 455 metara, dok je leva probijena 27. novembra prošle godine.

– Ovo mesto, gde je tunel probijen, 291 metar je udaljeno od izlaza i završili smo jedan veliki, složen posao. Sve vreme moralo se voditi računa šta se radi u drugoj cevi a imali smo šest brigada, po tri sa ulaza i izlaza, sa ukupno stotinu ljudi – priča Saša Slavković iz „Planuma”, šef gradilišta na tunelu Brđani.

Vrednost ovog tunela je 8.990.170 evra.

Između Ljiga i Preljine projektovana su i grade se još tri tunela. Savinac je ukupno dugačak 270 metara: u levoj cevi za iskop su preostala 24 metra i probijanje se očekuje krajem juna ove godine, dok je u desnoj cevi iskopano 101 metar i tu će probijanje uslediti u septembru. Vrednost radova je 9.859.882 evra a izvođač „Planum”. Tunel Golubac je dugačak ukupno 125 metara, završen je kompletan usek a radovi, koje izvodi AGP, vrede 5.509.626 evra. Peti je tunel Veliki Kik, dužine 200 metara. Završen je projekat i u toku su poslovi na sanaciji klizišta, a završetak tunela očekuje se u novembru 2015. Ugovorena vrednost radova je 9.514.035 evra, izvođač AGP.

Auto-put Ljig–Preljina imaće i 66 mostova od kojih je 49 već završeno. Najduži od njih je na izlazu iz tunela Savinac (595 metara) koji košta 12,5 miliona evra, ali je u saradnji „Azvirta” i Koridora Srbije postignuto rešenje kojim je zabeležena ušteda od 1,1 milion evra.

G. Otašević

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.