Povezivanje autobuskih i železničkih linija u Beogradu tek za četiri godine

Izvor: RTS, 16.Okt.2019, 20:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Povezivanje autobuskih i železničkih linija u Beogradu tek za četiri godine

Mesecima nije jednostavno iz Beograda otputovati vozom ili autobusom, još teže je snaći se kada u prestonicu stignete, a najkomplikovanije je presedanje sa voza na autobus i obrnuto. Sve je počelo ukidanjem stare železničke stanice, a dodatno zakomplikovano privremenim preseljavanjem autobuske. Sve bi to trebalo da se reši izgradnjom autobusko-železničke stanice na Novom Beogradu.
Kako sada stvari >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << stoje, najmanje do 2023. godine autobuski i železnički putevi u Beogradu se neće ukrštati. Tada bi trebalo da bude završena železnička stanica Novi Beograd, kod buvljaka, i da na jedno mesto stižu "Beovoz", međunarodni vozovi, voz za Budimpeštu i autobusi.

"Predviđeno je da bude jedan izuzetno moderan kompleks, dakle jedan od najvećih putničkih terminala u ovom delu Evrope. U tom komleksu će se nalaziti i glavna autobuska stanica Beograd i železnička stanica Novi Beograd", kaže Miroljub Jeftić iz Infrastrukture železnice Srbije.
Autobuska stanica će biti završena ranije, kaže ministarka saobraćaja.
"Krajem 2021. godine autobuska stanica mora biti završena", ističe Zorana Mihajlović.
Da tada, da bi sa autobusa preseli na neki voz moraćete i dalje da idete na Prokop koji je sada glavna železnička tranzitna stanica ili do Topčidera odakle kreću vozovi barskom prugom.
Autobusi i dalje polaze sa starih stajališta iz Savske ulice, ali su parkinzi kod Centra "Sava" i stanice GSP-a na Autokomandi pretvoreni u improvizovane prolazne stanice kroz Beograd.
Stručnjaci upozoravaju da grad što pre mora da obezbedi javni prevoz za sve koji presedaju sa voza na autobus i obrnuto.
"Ima dovoljnog broja putnika i ima zahteva za linijom koja će povezivati autobuski i železnički saobraćaj, svakako da treba i da funcioniše. To tako treba da funcioniše sve do trenutka dok se na jednom mestu ne izgrade i autobuska i železnička stanica", objašnjava Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Da treba i mora pokazuje i statistika. "Srbijavoz" je u prvih šest meseci prevezao nešto više od dva miliona putnika, a Beogradska autobuska stanica u istom periodu oko četiri i po miliona.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.