„Por“ podmetnuo lošu opremu

Izvor: Glas javnosti, 08.Jan.2009, 07:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Por“ podmetnuo lošu opremu

BEOGRAD - „Železnice Srbije“ oštećene su za najmanje nekoliko stotina hiljada evra, zbog ugovora potpisanog 7. novembra ove godine sa austrijskom kompanijom „Por“ o rekonstrukciji pruge Beograd-Šid, vrednog 20 miliona evra. Veoma je interesantno i to da je ugovor potpisan samo dan pošto je Vlada Srbije razrešila dužnosti starog direktora Milanka Šarančića, odnosno tri dana pre stupanja na dužnost novog direktora Miroljuba Markovića!

Pomenutim ugovorom je, na neshvatljiv >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << način, Železnica dozvolila „Poru“, koji je pobedio na tenderu, da u obnovi deonice do Šida koristi opremu „Foshol“, koju je stručna komisija ŽS označila kao veoma lošeg kvaliteta. Pored toga, za isporučioca betonskih pragova izabran je hrvatski proizvođač „Vibrobeton“ iz Vinkovaca!

- Stručna komisija Železnica je 2007. godine utvrdila da su se elastične pričvrsne spojnice tipa „SLK 14“, nemačke fabrike „Foshol“, ugrađene tokom 2003. i 2004. godine, u eksploataciji pokazale kao veoma loše. Naime, za samo dve godine šine su se razmakle za nedopustivih 2,2 centimetra. Komisija je označila da se „Fosholova“ oprema pokazala kao veoma loša u eksploataciji i da je potreban intenzivan nadzor - objašnjava naš sagovornik.

Stručna komisija je 10. septembra 2007. godine donela jednoglasan predlog i zapisnikom broj 160/07-VII-5108 predložila Izvršnom odboru direktora da se na pruzi Beograd-Šid ugradi elastični kolosečni pribor proizvođača „Pandrol“ iz Velike Britanije tipa „Fastklip“.

- Železnice su 18. aprila 2008. godine raspisale međunarodni tender za rekonstrukciju i modernizaciju pruge Beograd-Šid, finansiran od strane Evropske investicione banke. Naravno, tender nije dozvoljavao mogućnost da kompanije ponude opremu „Foshol“. Međutim, ova nemačka firma žalila se EIB, pa je, čisto iz formalnih razloga, ŽS promenila tehničku specifikaciju, kako finansiranje tendera ne bi bilo dovedeno u pitanje - objašnjava naš sagovornik.

Na tenderu je, kao najjeftiniji ponuđač pobedio „Por“, koji je Železnice obavestio da može da da bira (naravno za istu cenu), između proizvođača „Pandrol „, „Foshol“, ili „Utenzilija“, iz Hrvatske.

Naravno, ŽS su se na sastanku sa predstavnicima „Pora“ opredelili, shodno nalazu Komisije, za spojnice firme „Pandrol“, kao i za druge materijale za ugradnju, što je navedeno i u pismenom dopisu „Poru“ 23. oktobra ove godine.

„FOSHOLOVA“ OPREMA BEZBEDNA

Iz „Železnica Srbije“ negiraju navode našeg sagovornika i ističu da nijedna komisija ŽS nije „Fosholovu“ opremu označila kao nekvalitetnu ili opasnu po saobraćaj.

- Na nekoliko pružnih deonica u Srbiji, u ukupnoj dužini od 60 kilometara koriste se elastične spojnice firme „Foshol“. Da je ta oprema bila nebezbedna, već bi bila demontirana i zamenjena.

Sta je , nema komentar na rad Austrije?Drvlje i kamenje na Ruse i Italijane a za Austriju nista.Dodushe oni su super da napune SrBska tela olovom , pa prema tome UVEK postovanje prema NEPRIJATELJU.

Stvarno nijedan komentar protiv Austrije, partija neda da se komentarise..))

Šta je bilo sad? Je l' i sad kriv Velja? Šarančić? Ko? 'Ajde Veljo, prijavi se da budeš kriv!

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.