Izvor: Blic, 16.Okt.2001, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Polovina građana misli da nema leka bez mita

Polovina građana misli da nema leka bez mita

U peridu od 12-15. Oktobra 2001. Godine beogradski Centar za marketing istraživanja MARTEN BOARD INTERNATIONAL (partner British Market Research Bureau iz Londona) u saradnji sa dnevnikom BLIC sproveo je ispitivanje javnog mnjenja sa ciljem da utvrdi stepen zadovoljstva građana Srbije kvalitetom zadravstenih usluga u raznim tipovima zdravstvenih ustanova – civilnim državnim, vojnomedicinskim i privatnim. Istraživanje je >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << obavljeno na stratifikovanom uzorku od 612 ispitanika, punoletnih građana Srbije (bez Kosova i Metohije).

1. Prema rezulatatima ovog istraživanja, još uvek se velika većina naših građana - 82% - najčešće leči u civilnim državnim zdravstvenim ustanovama – domovima zdravlja, državnim bolnicama, ambulantama itd. Vojnih zdravstvenih osiguranika, koji najčešće koriste usluge vojnomedicinskih ustanova, ima 6%. Oko 11% ispitanika izjavilo je da najčešće koristi usluge privatnih medicinskih ustanova. U svakom slučaju, državni domovi zdravlja i bolnice i dalje predstavljaju institucinalnu osnovu zdravlja u našoj zemlji, jer velika većina naših građana zbog nedostatka novca nije u stanju da sebi priušti lečenje u nekoj od privatnih ordinacija ili klinika, te je ono stoga samo dopuna lečenju u državnom sektoru.

2. Kada je od ispitanika zatraženo da ocenom od 1 do 5 ocene kvalitet najbitnijih karakteristika zdravstvenih ustanova, dobijeni su sledeći rezultati: (prosečne ocene izračunate kao aritmetičke sredine): tehnička opremljenost – 2,43; snabdevenost lekovima i sanitetskim materijalom – 2,19; bolnička ishrana – 1,80; higijenski uslovi - 2,56; profesionalizam lekara i osoblja – 3,10; uspešnost lečenja – 3,40. Ukupna prosečna ocena kvaliteta zdravstvenih usluga iznosi 2,58. Kao što se može

videti, najbolje ocenjena karakteristika jeste uspešnost lečenja dok je najgore ocenjena bolnička ishrana. Ove ocene govore da naši građani imaju dosta nisko mišljenje o kvalitetu zdravstvenih usluga kod nas. Takođe, činjenica je da građani iako daju lošu ocenu, imaju razumevanja, jer su svesni teškog materijalnog položaja zdravstva.

3. Kada je u pitanju problem uzimanja mita od pacijenata kao jednog od pojavnih oblika korupcije u zdravstvu, čitavih 40% ispitanika smatra da kvalitet bolničkog tretmana pacijenta u velikoj meri zavisi od davanja mita lekarima i bolničkom osoblju, dok njih 10% smatra da tretman pacijenta u potpunosti zavisi od davanja mita. Nešto iznad jedne četvtine, tačnije 28% građana misli da mito malo utiče ili nimalo ne utiče na tretman pacijenta za vreme lečenja. U svakom slučaju, 75% građana priznaje samo postojanje ovog vida korupcije u zdravstvu.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.