Izvor: RTS, 05.Okt.2022, 20:47

"Polarizacija" lekcije iz biologije – sedam od osam izdavača moraće da menja udžbenike

Svi osim jednog izdavača moraće da menjaju udžbenike iz biologije za 8. razred osnovne škole, tačnije da ponovo izmene lekciju o "biološkom smislu adolescencije", u kojoj piše da pored ženskog i muškog postoji i međupol. Sporna lekcija bila je tema i skupštinskog odbora za obrazovanje.
Da to što su rođeni kao dečak i devojčica – ne mora tako da ostane, da postoje osobe rođene "u pogrešnom telu", piše u udžbenicima biologije za 8. razred. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Ali neće još dugo. Naime, nakon što je u javnosti pokrenuta polemika, Ministarstvo prosvete pokrenulo je proceduru da se formulacija preispita. I saopštava da će morati da se menja.

"Kada govorite osmaku koji je adolescent, kada dolazi do nekih hormonskih poremećaja, mislim da se propagiranje tolerancije može uraditi na mnogo jasniji i prijemčiviji način nego kao što je to urađeno u konkretnom udžbeniku. Ta predznanja učenici stiču u drugoj polovini srednjeg obrazovanja, a ne u vremenu kada idu u osmi razred", navodi Branko Ružić, ministar prosvete.
Sporna lekcija dovela je i do spora na skupštinskom Odboru za obrazovanje.
"Mi nismo rođeni kao muškarci i žene, da prevedem ovo, nego ćemo kroz sociološki razvoj ne znam kada i kako psihofizički da preispitamo ko smo i šta smo i da donesemo odluku da li smo muškarci ili žene, to kaže udžbenik biologije", kaže Boško Obradović, narodni poslanik.
Narodni poslanik Zoran Lutovac navodi da je to video ne kao opredeljenje – da li će se neko opredeliti da li je muško ili žensko, nego da li će onaj koji ima problem sa tim imati šansu da to kaže.
Ispraviti nedostatke u sedam od osam odobrenih udžbenikaNacionalni prosvetni savet je naveo i da ne sme biti ideologije u lekcijama. Stručnu ocenu kvaliteta rukopisa daje Komisija Zavoda za unapređivanje obrazovanja, koja je utvrdila da treba ispraviti nedostatke u sedam od osam odobrenih udžbenika.
Osporeni program usvojen je pre dve godine, a primenjuje se od prošle. Autori udžbenika kažu da su lekcije pisali na naučnim činjenicama, u skladu sa prihvaćenim planom i programom.
"Ne možemo da poreknemo da u našem društvu postoje ljudi koji se prosto ne osećaju da pripadaju onom polu kojeg su, i da takvi ljudi postoje. Akcenat ovih lekcija je na razvijanju razumevanja i tolerancije u našem društvu i među našim učenicima", objašnjava Milica Mirojević, autorka udžbenika.
Ni među pravnicima ne postoji saglasnost o usklađenosti sporene lekcije o rodu sa Ustavom i zakonima.
"Ustav ne poznaje rod kao kategoriju, on poznaje pol i govori o ravnopravnosti polova, dakle muškarca i žene", kaže Slobodan Orlović, pravnik.
Emila Stojanović, akreditovana realizatorka obuke Nacionalne akademije za javnu upravu u oblasti rodne ravnopravnosti i zaštite od diskriminacije navodi da Ustav kaže - svako dete ima pravo na očuvanje svog identiteta.
"Mi imamo različite identitete – nacionalni, religijski, rodni. Dakle, svako dete ima pravo da očuva taj identitet", kaže Stojanovićeva.
Ministarstvo prosvete saopštava da će sedam od osam izdavača udžbenika biologije dobiti obrazloženje i rok u kojem su dužni da dostave ispravljen rukopis Zavodu za unapređenje obrzovanja.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.