![[POSLEDNJA VEST] Er Srbija: „Pre sezone smo rekli „Nikoli Tesli“ plan ekspanzije, situacija na aerodromu sve više počinje da izmiče kontroli“](https://static.vesti.rs/slike-4/POSLEDNJA-VEST-Er-Srbija-Pre-sezone-smo-rekli-Nikoli-Tesli-plan-ekspanzije-situacija-na-aerodromu-sve-vise-pocinje-da-izmice-kontroli.jpg)
Izvor: TangoSix.rs, 24.Jun.2023, 19:24
[POSLEDNJA VEST] Er Srbija: „Pre sezone smo rekli „Nikoli Tesli“ plan ekspanzije, situacija na aerodromu sve više počinje da izmiče kontroli“
Nakon neuobičajeno javne kritike od strane ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića upućene kompaniji Belgrade Airport i sastanaka na kojem su prisustvovali i drugi ključni činioci civilnog avio-saobraćaja Srbije (pomoćnica ministra za avio-saobraćaj, Er Srbija i Direktorat civilnog vazduhoplovstva) u petak, beogradski aerodrom javno se izvinio putnicima zbog poteškoća u opsluživanju aviona i putnika.
Situacija na „Nikoli Tesli“ nije se popravila >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << od juče i pre nekoliko minuta nacionalna avio-kompanija izdala je svoje saopštenje koje je nekarakteristično oštro za uobičajenu komunikaciju kompanije. Er Srbija tako otkriva da je, kako su napisali u saopštenju, „nedostatak osoblja na ključnim pozicijama (na aerodromu) označen kao jedan od najvećih rizika još pre šest meseci u dokumentu koji se bavio nivoom pripremljenosti za letnju sezonu“.
– Očigledno je da taj problem u međuvremenu još uvek nije rešen. Na zajedničkim sastancima koji su prethodili tekućoj letnjoj sezoni, predstavnici Er Srbije redovno su i iscrpno obaveštavali predstavnike kompanije Belgrejd erport o svim planovima srpske nacionalne avio-kompanije, povećanom broju destinacija, širenju flote i nezabeleženom rastu putnika, za šta su već tada postojale odgovarajuće projekcije. – navodi se u saopštenju Er Srbije poslatom medijima u subotu oko 17 časova.
Eskalacija u odnosima
Nakon što su javnije poteškoće počele problemima u realizaciji saobraćaja Er Srbije, za koje se kompanija sama izvinila pominjući višestruke faktore, reflektori su se pomerili na aerodrom „Nikola Tesla“ i njihove probleme sa nedostatkom radne snage ali i problemom Granične policije koja dodatno frustria putnike u najfrekventnijem periodu godine za leteti avionom.
Kako Tango Six saznaje, kada su kadrovski problemi aerodroma u pitanju, kompanija je od početka godine angažovala 295 zaposlenih na poslovima opsluživanja aviona i obezbeđivanja. Trenutno je na aerodromu zapolseno 1684 osobe.
Današnje saopštenje Er Srbije otkriva da dva ključna subjekta, koja će ove letenje sezone (letnja sezona u avio-saobraćaju traje od aprila do novembra) doživeti istorijski nezabeležene brojeve putnika i prihode koje verovatno nikada u svojim korporativnim istorijama neće ponovo ostvariti, stoje na suprostavljenim stranama.
„Srpska nacionalna avio-kompanija zahteva od kompanije Belgrejd erport, koja upravlja beogradskim aerodromom, da odgovorno prihvati svoje obaveze“. / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Popodnevno saopštenje Er Srbije nastavlja se sa konkretnijim opisima problema, za koje otvoreno kritikuju aerodrom:
– Postoji čitav niz problema sa kojima se Er Srbija već nedeljama suočava na dnevnom nivou na beogradskom aerodromu, koji imaju vrlo ozbiljne posledice po redovnost saobraćaja i koji se svakim danom samo produbljuju. U poslednjim danima, situacija na aerodromu sve više počinje da izmiče kontroli.
Pri tome se ne misli samo na kašnjenja i otkazivanja usled kvara na rendgenskom uređaju za kontrolu prtljaga u četvrtak, 22. juna. To je bio samo jedan incident, a problem funkcionisanja aerodromskih službi je daleko veći od toga i hronične je prirode. Proces prihvata putnika izuzetno je usporen. Agenti na šalterima za čekiranje putnika su nedovoljno obučeni i proces traje duže nego što je standardno. Traka za prtljag staje veoma često i posledično se stvaraju veliki redovi na šalterima za prijavu putnika na let. Usled toga, letovi se kasno zatvaraju za polazak i kasne, putnici s pravom negoduju, a prtljag neretko zaostaje na aerodromu i mora naknadno da se šalje putnicima. Tzv. „drop off“ šalteri za predaju prtljaga već čekiranih putnika takođe često nisu u funkciji. Osoblje za ukrcavanje prtljaga u avion vrlo često kasni i nema dovoljno ljudi. U večernjim časovima nedostaju zaposleni u svim službama podrške, često moraju da se čekaju i agenti na gejtovima za ukrcavanje. Problemi postoje čak i na dolaznim letovima, kada putnici usled nedovoljnog broja zaposlenih na iskrcavanju prtljaga i u sortirnici, često moraju da čekaju prtljag duže nego što im je trajao let. Kada je reč o zaostalom prtljagu, on se nagomilava velikom brzinom, povratnu informaciju o statusu prtljaga je nemoguće dobiti, a postojeći zaposleni ne uspevaju ni da ga popišu, a kamoli da ga pošalju putnicima. Očigledno je da postoje problemi sa opremom i infrastrukturom, kao i da na svakom koraku u lancu nedostaju obučeni ljudi.
Er Srbija u potpunosti razume opravdano nezadovoljstvo putnika i izvinjava se svima onima čiji su letovi tokom poslednjih nekoliko nedelja kasnili ili bili otkazani. Istovremeno, srpska nacionalna avio-kompanija zahteva od kompanije Belgrejd erport, koja upravlja beogradskim aerodromom, da odgovorno prihvati svoje obaveze, u najkraćem roku reaguje na sve navedene probleme i stvori neophodne uslove za redovno odvijanje saobraćaja u interesu obe kompanije i naših zajedničkih putnika. – navodi se u saopštenju Er Srbije.
The post [POSLEDNJA VEST] Er Srbija: „Pre sezone smo rekli „Nikoli Tesli“ plan ekspanzije, situacija na aerodromu sve više počinje da izmiče kontroli“ appeared first on Tango Six.