Izvor: RTS, 24.Jul.2021, 06:05

Ove godine 53 napada na kontrolore u prevozu u Beogradu – kakva je uloga privatnog obezbeđenja

Direktor firme "Kentkart", koja se bavi naplatom karata u vozilima gradskog saobraćaja, Veljko Vlahović kaže za RTS da je privatno obezbeđenje u autobuse uvedeno da bi se zaštitili kontrolori. Od početka godine su, ističe, bila 53 napada u javnom prevozu, od toga 12 sa povredama.
Veljko Vlahović je, gostujući u Beogradskoj hronici, rekao da je nezahvalno dati podatak o broju onih koji nikada ne plaćaju kartu, jer bi to bila samo gruba procena. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Kaže da je procena da oko 300.000 zaposlenih građana u Beogradu koristi javni prevoz, a da se mesečno proda 115.000 mesečnih karata.

Prema njegovim rečima, prema nekim studijama mobilnosti i korišćenja javnog prevoza koji je radio Saobraćajni fakultet 90 posto svih onih koji koriste javni prevoz koristi ga svakodnevno.
"Ako imate 115.000 od procenjenih 300.000 koji koristi prevoz, to vam govori koliko bi mogao da iznosi šverc, to ne mora da su tačni podaci, ali daje kakvu-takvu sliku o tome", kazao je Vlahović.
Navodi da je privatno obezbeđenje uvedeno da bi se zaštitili kontrolori.
"Nažalost, bili smo svedoci sve većeg broja napada na kontrolore, uglavnom od onih koji nemaju kartu. Taj broj napada od početka godine je 53, od čega je 12 bilo sa povredama. Da bi se omogućilo da obavljaju svoj posao, mi smo bili prinuđeni da njima pružimo normalne uslove rada", kazao je Vlahović.
Kada je obezbeđenje u autobusu, dodaje, broj napada je drastično manji.
"Broj očitavanja nepersonalizovanih kartica u prvih 12 dana otkako je uvedeno obezbeđenje skočio je za 34 odsto, dakle posredni efekat je i povećanje naplate, a osnovni cilj rada kontrole je obezbeđivanja naplate", dodaje Vlahović
Kaže da obezbeđenje ne sme da legitimiše putnika radi izdavanja prekršajnog naloga za putnike bez karte, ali u slučaju napada – oni mogu kontroloru da pruže zaštitu i legitimišu takvog izgrednika radi daljeg procesuiranja.
Ističe da oni koji nemaju kartu ne bi ni trebalo da budu u autobusu.
"Trebalo da se zapitamo kakva su prava onih koji plaćaju kartu i kontrolora. Putnik po propisima je onaj ko ima kartu, a oni koji nemaju kartu ne bi ni trebalo da budu u vozilu. Ako me pitate da li bi trebalo da ga udalje, trebalo bi, jer nema kartu", smatra Vlahović.
Obezbeđenje u javnom prevozu, dodaje, postoji u Americi, a toga dodaje ima i u Švajcarskoj.
"U Londonu 2012. godine u kandidaturi za gradonačelnika, Boris Džonson je za sve one koji se švercuju iskoristio termin 'paraziti'", izjavio je Vlahović.
Smatra da bi posao kontrole trebalo da se odvija normalno.
"Nadamo se da ćemo doći u tu situaciju da nemamo više ni potrebu da angažujemo bilo kakvo obezbeđenje i da ne govorimo više o tome", dodaje Vlahović.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.