Izvor: RTS, 21.Apr.2019, 14:51 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Osnovano samoregulatorno telo u oblasti oglašavanja
Prvi put u Srbiji prošle nedelje osnovano je samoregulatorno telo u oblasti oglašavanja. To telo pomagaće potrošačima, medijima, oglašivačima i agencijama, rekla je UNS-u izvršna direktorka Nacionalne asocijacija za etičke standarde u oglašavanju Jelena Ivanović.
Nacionalne asocijacija za etičke standarde u oglašavanju (NAESO) će, prema rečima Jelene Ivanović, pružati stručne savete i tumačenja >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << u vezi sa primenom Kodeksa marketinških komunikacija, proveravati pritužbe na račun oglasnih poruka i kampanja i organizovati edukativne programe namenjene profesionalcima."Kodeks se odnosi na sve vrste medija, što znači da će NAESO svojim radom doprineti i razvoju i uređenju medijske industrije", navodi Ivanovićeva.
Kaže da je NAESO nezavisno, nevladino i neprofitno udruženje, a njegovim osnivanjem Srbija se našla na listi više od 20 zemalja koje imaju svoja nacionalna samoregulatorna tela u oblasti oglašavanja.
Članovi NAESO su punopravni - svako pravno lice koje se bavi marketinškom komunikacijom (agencije, oglašivači, izdavači...) i pridruženi - udruženja i druge neprofitne organizacije.
"Potpisivanje pisma o nameri je prvi korak u procesu učlanjenja, a skupština održana 11. aprila okupila je predstavnike kompanija i udruženja uključenih u kreiranje samoregulatornog mehanizma u Srbiji", rekla je za UNS Ivanovićeva.
Ove godine planirano je formiranje organa NAESO i pravilnika o radu, organizovanje edukativnih treninga o samoregulaciji, kao i njihovo prijavljivanje za članstvo u Evropskoj alijansi za standarde u oglašavanju (EASA), navodi Ivanovićeva.