Obuka u auto-školama - pazi, snima se!

Izvor: RTS, 02.Mar.2015, 13:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Obuka u auto-školama - pazi, snima se!

Svaka auto-škola mora imati poligon, najmanje pet kompjutera i vozila prilagođena obuci po svim kategorijama, učionicu, video-nadzor nad testovima i teorijskom obukom. Sada škole negoduju i za ono što su same predložile.
Rasprava o izmenama i dopunama zakona o bezbednosti sabraćaja je gotova. Sporno je i pitanje obuke u auto-školama. Na predlog MUP-a, od leta bi trebalo da se snima i teoretski i praktični >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << deo ispita i da se modernizuje sistem obuke. Međutim, u upravo završenoj javnoj raspravi, auto-škole imaju primedbe da bi modernizacija poskupela obuku i da škole sada nisu spremne da ulažu u učila jer je, između ostalog, kandidata sve manje.

Kako ćemo se obučavati za buduće vozače - na to pitanje daće odgovor poslanici Skupštine Srbije koji će kad zakon uđe u skupštinsku proceduru moći da presude ko je u pravu, MUP ili zajednica auto-škola. MUP nema novina u odnosu na ono što je pre četiri godine bilo predviđeno pravilinikom.
Svaka auto-škola mora imati poligon, najmanje pet kompjutera i vozila prilagođena obuci po svim kategorijama, učionicu, video-nadzor nad testovima i teorijskom obukom. Sada škole negoduju zbog uvođenja video-nadzora u praktičnom delu.
Branislav Pejović iz MUP-a kaže da je Privredna komora auto-škola Srbije predložila uvođenje i video-nadzora u sprovođenju praktičnog ispita.
"Međutim, nakon kadrovskih promena u ovoj organizaciji dobili smo dopis u kojem se ukazuje da audio-video nadzor je udar na dostojanstvo auto-škola i kandidata, što ukazuje na situaciju da u auto-školama postoje dve struje - jedna koja je za uvođenje sistema i druga koja je za povratak na staro stanje", kaže Pejović.
Stručna javnost kaže da nema ništa protiv uvođenja video-nadzora, ali da onaj koji to propisuje mora i da plati uvođenje novog sistema.
"Ukoliko država nalazi da je to opravdano i neophodno, onda neka država uzme instrumente u svoje ruke, nabavi ih i kontroliše rad. Zamislite da policajce naterate da sami kupuju pendereke i pištolje jer će da rade posao koji zahteva da budu opremljeni tim sredstvima", kaže Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
U auto-školama kažu, da uzimajući u obzir troškove koje sada imaju, obuka bi trebalo da košta oko 600 evra. To podrazumeva 40 teoretskih i 40 praktičnih časova, ali ne obuhvata cenu uvođenja informacionog sistema i pravljenja posebnog poligona za obuku.
To može poskupeti obuku od 30 do 40 odsto. To bi moglo dovesti do gašenja mnogih auto-oškola i tako bi bez posla ostalo na stotine ljudi. Spas je u udruživanju auto-škola.
Spasoje Manojlović iz auto-škole "10 plus" kaže da nigde nije propisano da jedna auto-škola mora imati svoj poligon.
"Možemo se dogovoriti sa 10-20 auto-škola da zakupimo jedan poligon da imamo zajednički trošak i tamo da da obučavamo kandidate", predlaže Manojlović.
Obuka u auto-školama najbitniji je deo bezbednosti saobraćaja, kažu stručnjaci. Mladi vozači ne smeju biti prepušteni sebi. Oni moraju i obučeni i vaspitani za učešće u saobraćaju. A cene obuke nigde nisu tako niske kao kod nas.
Primera radi, u našem najbližem okruženju, Sloveniji i Hrvatskoj obuka za vožnju košta 1.000 evra.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.