Izvor: B92, 23.Jan.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi farmaceutski etički kodeks

Beograd -- Ove nedelje na snagu stupa etički kodeks Farmaceutske komore, apotekarima zabranjeno učešće u reklamama koje zbunjuju javnost.

Kodeks, objavljen u novom Službenom glasniku, usvojen je na sednici Farmaceutske komore Srbije 21. decembra prošle godine i sadrži 13 etičkih principa.

Farmaceuti su obavezni da se prema svim pacijentima ophode isto, da ih savetuju o korišćenju određenih lekova, da se usavršavaju i da učestvuju u ispitivanjima medikamenata.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
"Farmaceut postavlja zdravlje, sigurnost i dobrobit pacijenta u centar svoje profesionalne pažnje", piše u kodeksu, koji apotekare obavezuje i da u granicama stručne osposobljenosti spreče nečije nepravilno lečenje i da se o tome konsultuju i s pacijentovim lekarem.

Odluka dobro informisanog pacijenta koji samostalno odbije lečenje mora biti poštovana, osim ako to neće ugroziti zdravlje njegove porodice i okoline, navodi se u kodeksu.

Apotekar može da otkrije poverljivu informaciju samo uz pristanak pacijenta ili njegovog zastupnika, kada to zakon zahteva, u svrhu medicinskog istraživanja, ili ako njeno prikrivanje nekog dovodi u opasnost i da bi je podelio sa ostalim zdravstvenim radnicima koji učestvuju u lečenju.

"Farmaceut bi trebalo da vodi računa o tome da informacije o uslugama koje se obezbeđuju adolescentima ne bi uvek trebalo otkrivati njihovim roditeljima", navodi se u kodeksu i dodaje da se to pravilo primenjuje zbog poverenja između farmaceuta i adolescenta.

Kada proceni da je to u interesu pacijenta, farmaceut je dužan da pravovremeno uputi pacijenta kod najmerodavnijeg zdravstvenog stručnjaka, a kao princip kodeks propisuje i uvažavanje integriteta, potrebe i dostojanstva pacijenta.

U slučajevima obustave rada, zatvaranja ili preseljenja zdravstvene ustanove, poslovnih transakcija, prirodnih nepogoda i katastrofa, farmaceut je dužan da obezbedi kontinuiranu farmaceutsku zaštitu pacijenata.

Pored poštovanja prava poverljivosti i privatnosti pacijenta, farmaceuti su dužni i da komuniciraju s medijima i da javnost obaveštavaju objektivno i verodostojno. Kodeks zabranjuje farmaceutima da učestvuju u reklamnim kampanjama koje "zbunjuju javnost".

Kodeks je obavezujući za sve farmaceute koji rade na neposrednim poslovima zdravstvene zaštite i sve članove Farmaceutske komore.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.