Nordijski model najsrećnijih ljudi moguć i na Balkanu

Izvor: Blic, 18.Nov.2011, 22:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nordijski model najsrećnijih ljudi moguć i na Balkanu

Nordijski model socijalne ekonomije, zahvaljujući kome se stanovnici ovih zemalja izjašnjavaju kao najsrećniji, moguće je primeniti i na zemlje Balkana, zaključeno je povodom zatvaranja manifestacije Nordijski dani u Beogradu.

- Organizovanjem ovog događaja želimo da približimo kulture poslovanja, razmenimo iskustva i znanja, steknemo nove poslovne kontakte, ali ujedno i da se zabavimo. Stoga smatram da je ova manifestacija i te kako važna za ušvršćivanje saradnje između >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << nordijskih i domaćih kompanija, kao i odnosa između Srbije i nordijskih zemalja uopšte - izjavila je Marijanti Babić, predsednica upravnog odbora Nordisjke poslovne alijanse.

Ona je naglasila da su nordijske zemlje poznate po visokim standardima poslovanja, te da ovaj događaj, pored svega može doprineti i osavremenjivanju načina poslovanja domaćih kompanija.

Slađana Tomašević, izvršna direktorka Nordijske poslovne alijanse, podsetila je da su Skandinavske kompanije, neke od članica Nordisjke poslovne alijanse, među kojima su "Ikea", "Kalsberg", "Eurolift", "Telenor", "Securitas", "Tetra Pak", "Grundfos", i mnoge druge, prepoznale potencijal srpskog tržišta, što pozitivno utiče na privlačenje novih investicija, podsticaj izvoza domaćih kompanija na nordijsko tržište.

Pogotovu je važno preuzimanje i primena skandinavskog ekonomskog modela u poslovanju domaćih kompanija, rekla je ona i dodala da je ovaj događaj samo jedan u nizu koji Nordijska poslovna alijansa organizuje u cilju promocije skandinavskih vrednosti kao što su inovacije, otvorenost, poverenje, odgovornost i visoki standardi poslovanja.

Tokom trodnevne manifestacije, ljubitelji nordijske kulture svakoga dana su imali prilike da isprobaju specijalitete skandinavske kuhinje, uživaju uz Carlsberg pivo, opuste se u finskim saunama, posete razne izložbe umetnika iz skandnavskih zemalja, upoznaju se sa nordijskim brendovima i saznaju nešto više o skandinavskoj književnosti.

Nordijska poslovna alijansa (NPA) u Beogradu posluje od 2009. godine i okuplja kompanije iz Danske, Finske, Islanda, Norveške i Švedske koje posluju u Srbiji.

Cilj udruženja, prvog ove vrste u Srbiji, jeste da unapredi i ojača saradnju nordijskih kompanija i srpskog tržišta i doprinese rastu poslovnih aktivnosti između pomenutih zemalja i Srbije i pomogne njihovim kompanijama da uspostave partnerske odnose, navedeno je u saopštenju NPA.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.