Nemci i Englezi najviše pune hotele u Srbiji

Izvor: Blic, 28.Sep.2010, 01:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nemci i Englezi najviše pune hotele u Srbiji

Nemci i Englezi u 2010. godini najviše pune srpske hotele, ali se zadržavaju kraće i spremni su mnogo manje da ih plate u odnosu na prethodne godine.

Nemci, koji prema podacima NBS ostavljaju najveći devizni priliv od turizma Srbiji - 84,3 miliona evra za prvih sedam meseci 2010. godine, u 2008. godini su u proseku plaćali 41,44 evra za noćenje u hotelima Srbije po osobi, a ove godine plaćaju 31,79 evra, što je za 23,2 odsto manje u odnosu na 2008. godinu. U hotelima u Srbiji >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Nemci su se tokom 2008. zadržavali 3,08 dana, a u tekućoj godini 2,05 dana, što je za čak 33,4 odsto kraće u odnosu na 2008. godinu - pokazuju rezultati analize i procene prvog srpskog rezervacionog sistema „VisitSerbia”, koju je napravio turistički portal VisitSerbia.org povodom Svetskog dana turizma. Analizom je obuhvaćeno 120 onlajn hotela iz Srbije i onlajn rezervacije hotela iz 55 zemalja od 1. januara 2008. do 25. septembra 2010. godine.

Istovremeno, Englezi, koji su drugi na listi po deviznom prilivu od turizma u Srbiji prema podacima NBS - 43,2 miliona evra za prvih sedam meseci tekuće godine, 2008. godine su noćenje u hotelima plaćali 56,79 evra po osobi, a ove godine 32,61 evro, što znači da su u 2010. godini birali skoro upola jeftinije hotele u odnosu na 2008. godinu (za 42,6 odsto jeftinije). U hotelima u Srbiji Englezi odsedaju za 19 odsto kraće (3,48 dana u 2008. i 2,82 dana u ovoj godini) u odnosu na 2008. godinu.

Ovakvi podaci sigurno će uticati i na značajno manje prihode hotelske i turističke industrije Srbije.

Tendencija pada dužine boravka u hotelima i porasta potražnje za jeftinijim hotelskim smeštajem beleži se već u prošloj godini i to kod većine stranih turista.

Iako se podaci turističkog portala VisitSerbia.org u velikoj meri podudaraju sa zvaničnom statistikom, analiza i procena ovog rezervacionog sistema daje podatke koje zvanična statistika nije u mogućnosti da prati, a koji mogu doprineti sagledavanju trenutnog stanja na turističkom tržištu i planiranju budućih aktivnosti.

Prema proceni stručnog tima turističkog portala VisitSerbia.org, srpsko hotelijerstvo će do kraja godine završiti sa manjim prihodima u odnosu na prethodnu godinu u rasponu od 10, a u nekim hotelima čak i do 40 odsto. Razlozi nisu samo smanjen broj turista već i neprilagodljivost hotelskih cena platežnoj moći turista i njihovom kraćem zadržavanju, koji su posledica svetske ekonomske krize.

S druge strane, razlog porasta potražnje za jeftinijim hotelskim smeštajem, prema rečima Biljane Marčete, autorke projekta „Visit Serbia”, potiče sa jedne strane zbog posledica svetske ekonomske krize i sa druge, zbog uključivanja jeftinih letova za Beograd iz Evrope.

Da su se odmah nakon toga na ciljanim tržištima plasirale unapred pripremljene i osmišljene kampanje kojim bi se podstakla tražnja za putovanjem u Beograd i Srbiju, smatra Marčeta, sigurno bi bilo više turista jer podaci Svetske turističke organizacije pokazuju da se u toku krize turisti više okreću bližim i pristupačnijim destinacijama. Ukoliko bi srpski hotelijeri prilagodili cene trenutnoj turističkoj tražnji i ukoliko bi se pokrenula medijska kampanja za turističku promociju Srbije u inostranstvu, ova kriza bi u stvari postala šansa za srpski turizam.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.