Izvor: Blic, 30.Mar.2009, 06:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nacrt zakona o udžbenicima na udaru kritike

Bude li donet zakon o udžbenicima, svi izdavači imaće licence, ali po svemu sudeći neće svi biti zadovoljni. Ministarstvo prosvete tvrdi da je reč o nacrtu zakona koji prati savremeno zakonodavstvo i obezbeđuje slobodnu tržišnu utakmicu, dok privatni izdavači kažu da aršini ponovo nisu jednaki.

Posle devet sastanaka radne grupe koju su činili izdavači, profesori i stručnjaci Ministarstva prosvete, sačinjen je nacrt zakona o udžbenicima kojim je predviđeno >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << da svi izdavači udžbenika dočekaju školsku 2010-2011. godinu sa licencama koje će biti oduzete ako se ne pridržavaju zakona. Nacrt nameće i otvaranje posebnog računa gde će se slivati novac izdavača za štampanje niskotiražnih udžbenika za decu sa posebnim potrebama, za đake etničkih manjina i onih koji pripadaju socijalno ugroženim grupama.

Privatni izdavači kažu da su iznenađeni nacrtom jer je u njemu postavljen uslov za licence koji je nemoguće ispuniti.

- U nacrtu piše da licencu može da dobije javni, tj. privatni izdavač koji je registrovan u Srbiji, ima prostor, kadar, izdavački plan i drugo. Ali nema detalja. Zatim, privatni izdavač može da dobije licencu ako ima garanciju banke da su obezbeđena sredstva za izdavanje udžbenika za najmanje četiri godine. To je stavljeno da bi se manipulisalo i uništilo privatno izdavaštvo. Banke ne poznaju takvu garanciju i nemoguće je dobiti tako nešto. Državni izdavač nije time uslovljen i ne podleže konkurenciji - smatra Gordana Knežević-Orlić, vlasnica izdavačke kuće „Klet" i predsednica Udruženja privatnih izdavača.

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.