NOPS: Ministarstvu važnija zaštita trgovaca nego potrošača

Izvor: Blic, 14.Jul.2010, 15:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

NOPS: Ministarstvu važnija zaštita trgovaca nego potrošača

Predstavnici Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) ukazali su danas da Ministarstvo trgovine pokušava da podržavi zaštitu potrošača, kako bi lakše štitilo trgovce.

"Novoosnovani Centar za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine nije ništa drugo do državna agencija preko koga se nezavisne ogranizacije potrošača stavljaju pod državnu kontrolu", rekao je na konferenciji za novinare predsednik NOPS-a Goran Papović.

On je istakao da u Centru >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << za zaštitu potrošača na pozive građana odgovoraju nestručni ljudi, kao i da se razgovori ne snimaju niti o njima postoji bilo kakva dokumentacija.

Ministar trgovine i usluga Slobodan Milosavljević rekao je danas u parlamentu, da će novi Zakon o trgovini obezbediti stabilno i snabdeveno tržište, intezivniju konkurenciji i manje mešanje države u trgovinu. Više o tome pročitajte u posebnoj vesti.

Odlaganje usvajanja novog zakona o zaštiti potrošača je, prema rečima Papovića, još jedan dokaz da je Ministarstvu trgovine važnija zaštita trgovaca nego potrošača.

"Ako bi se primenili svetski stanadardi u zaštiti potrošača, iz prodavnica u Srbiji morao bi da se povuče veliki broj proizvoda", objasnio je Papović.

NOPS, koji okuplja 26 organizacija za zaštitu potrošaca, zatražio je da se poništi konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za zaštitu potrošača u Srbiji za 2010. godinu zbog neprihvatljivih uslova kojima se diskvalifikuje veliki broj nezavisnih udruženja koja štite prava potrošača.

U republičkom budžetu je za unapređenje zaštite potrošača za ovu godinu opredeljeno četiri miliona dinara, što je, kako je naveo potpredsednik NOPS-a Novica Ranđelović, "uvredljivih pola dinara po potrošaču".

Zatražena je i smena pomoćnice ministra trgovine Ljiljane Stanković jer je, kako je obrazloženo, predlagala loša rešenja u oblasti zaštite potrošača.

"Da se radi o strategiji čiji je jedini cilj sticanje privida da je država zainteresovana za suštinsko poboljšanje položaja potrošača, jasno je i po tome što su u 2009. i 2010. godini održane samo tri sednice Saveta ministara za zaštitu potrošačca, iako je obaveza da se to telo sastaje najmanje četiri puta godišnje", rekao je potpredsednik NOPS-a Zoran Nikolić.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.